Ağız, Diş Çene Cerrahisi Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Doktoraya kabul edilen yüksek lisans mezunu doktora öğrencileri öğrenimleri boyunca en az 240 AKTS'lik ders almalıdır.
Öğrenciler Bilim Doktoru ünvanını alabilmek için ‘Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin gerektirdiği koşulları sağlamalıdır.
Programın Amacı
Ağız Diş Çene Cerrahisi Anabilim Dalı olarak doktora eğitiminde; bilimsel araştırma, sağlık, eğitim gibi alanlarda araştırmacı ve eğitimci konumda görev alabilecek donanıma sahip, oral ve maksillofasiyal cerrahi alanında temel ve klinik bilgilere hakim, etik kurallara bağlı olarak alanında her türlü tanıyı koyabilen ve tedavi yapabilen, alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek mesleğinin gereklerini en iyi şekilde yerine getirmeye çalışan, her türlü yeni bilgiyle kendisini geliştiren ve yeniliklere açık araştırmacı ve akademisyen yetiştirilmesi amaçlanmaktadır
Programın Eğitim Türü
Tam Zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Doktora Derecesini alırlar.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Programımız %75 zorunlu ve % 25 seçmeli derslerden oluşmaktadır. Seçmeli derslerimiz hem bölüm içi hem de bölüm dışı seçmeli dersleri içermektedir. Seçmeli derslerimiz ilk üç dönem alınabilmektedir. Dördüncü dönemde doktora yeterlilik sınavına hazırlık dersi ve bu dersi takiben yeterlilik sınavı yer almaktadır. Beş, altı, yedi ve sekinci yarıyıllarda ise tez çalışmaları yer almaktadır
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Diş Hekimliği Fakültesi mezunu olmak. ALES (SAY/EA) puan türü ile Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi Senatosu tarafından onaylanan ALES ve Yabancı Dil taban puanına sahip olmak.
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Sağlık Bilimleri Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Ağız Diş Çene cerrahisi doktora derecesine sahip bireyler olarak akademik Kariyerlerini sürdürebilirler.
- Ağız, diş , çene cerrahisi ile ilgili gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, Ağız, diş, çene cerrahisi ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular.
- Dentoalveolar cerrahi, baş ve boyun bölgesi anatomisi, baş ve boyun bölgesi enfeksiyonları, dentoalveolar ve maksillofasiyal travma, dental ve maksillofasiyal implantoloji, maksillofasiyal bölge deformiteleri, ileri oral cerrahi yöntemler gibi ağız diş ve çene cerrahisinin alanına giren geniş perspektifte tanı ve tedavi uygulamalarına yönelik detaylı bilgi ve beceri sahibi olurlar.
- Ağız, diş , çene cerrahisi alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
- Ağız, diş , çene cerrahisi alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve b bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır.
- Ağız, diş , çene cerrahisi alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir
- Ağız, diş , çene cerrahisi mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
- Ağız, diş , çene cerrahisi bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
- Ağız, diş , çene cerrahisi sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir ve kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini mesleki uygulamaları kullanırlar.
- Ağız, diş , çene cerrahisi uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
- Ağız, diş , çene cerrahisi uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. Ayrıca alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | ||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | ||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | ||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | ||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek