Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Doktora
Programın Amacı
Bu program öğrencilere, muayene, teşhis, tedavi planlaması, ağız hastalıkları, oral radyoloji, ileri görüntüleme teknikleri, implant endikasyonu ve planlaması, maksillofasiyal bölge yapılarının fizyopatolojik değerlendirilmesi hakkında bilgiler öğretmeyi ve bu alanda araştırma yapabilme yeteneğine sahip hekimler yetiştirmeyi hedeflemektedir.%MCEPASTEBIN%
Programın Eğitim Türü
Örgün eğitim
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Programı bitirenlere “Bilim Doktoru” ünvanı verilir.%MCEPASTEBIN%
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Doktora eğitim süresi sekiz (8) yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki (12) yarıyıldır. Doktora programı, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’ den az olmamak koşuluyla ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir. Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez çalışmasını tamamlayan öğrenciler tez savunma sınavına tabi tutulurlar.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Doktora programına başvuru, kayıt ve yatay geçişler Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Doktora programını tamamlayanlar devlet ya da özel üniversitelerde gerekli diğer şartları sağlaması durumunda akademisyen kadrosuna başvurabilirler.
- Ağız Diş ve Çene Radyolojisi alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir. Güncel literatürü takip eder, bilimsel bilgiye ulaşır ve bu bilgileri sentezleyerek bu alanda yenilik yaratabilecek yeni kavramlar geliştirebilir.
- Ağız Diş ve Çene Radyolojisi alanında kullanılan teşhise yönelik güncel alet ve cihaz ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
- Hastanın genel sağlık sorunlarını göz önünde bulundurarak tüm koruyucu uygulamaları da kapsayacak şekilde tedavi planlarını düzenler.
- Edindiği bilgi ve beceriler ile bilimsel verileri yorumlar, değerlendirir ve analiz eder; mesleki ve etik değerleri gözeterek araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Ağız Diş ve Çene Radyolojisi alanında yapılan araştırmalarda kullanılan yöntemleri bilir ve bu yöntemleri kullanarak yeni araştırmalar yapabilir. Bu çalışmanın sonuçlarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve ulusal ve/veya uluslararası bir bilimsel kongrede sunarak alanındaki bilimsel ilerlemeye katkıda bulunur.
- Ağız Diş ve Çene Radyolojisi, dentomaksillofasiyal alanda karşılaşılabilinecek tüm hastalıkların diğer tıp alanları ile olan ilişkisini kavrar, bu alanlardaki bilgileri analiz eder, bu bilgileri sentezleyerek özgün sonuçlara ulaşır ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesi için liderlik yapar.
- En az bir yabancı dili iyi düzeyde bilir. Ağız Diş ve Çene Radyolojisi alanındaki güncel bilgileri uluslararası yayınlardan takip eder.
- Alanındaki bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel değişimleri veya ilerlemeleri içinde bulunduğu topluma tanıtarak, hizmet ettiği toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
- Alanındaki uygulamaları sırasında karşılaştığı sorunların çözümünde analitik düşünme ve stratejik karar verme süreçlerini kullanabilir ve bu kararları etkili bir biçimde uygular.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | ||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | ||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek