Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Askeri Sağlık Hizmetleri Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 24.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrayabilir.

Sağlık hizmetleri ve kuruluşlarının yönetimi konularında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilir,

Gelişmiş ülkelerin sağlık yönetimi standartlarında bilgi ve değişim sürecini sağlayıp takip edebilir. 

Multi-disipliner çalışma içinde yer alabilir.

Muharebelerde ve afetlerde sağlık hizmetlerinin planlanmasına katkıda bulunabilir.

Bir araştırmayı tasarlayabilir, uygulayabilir ve araştırma sonuçlarına dayalı akademik bir makale yazabilir.

Programın Amacı

Sağlık Hizmetleri Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programının temel amacı sağlık hizmetleri ve kuruluşlarının yönetimi konularında eğitim, öğretim ve araştırma yaparak, gelişmiş ülkelerin sağlık yönetimi standartlarında bilgi ve değişim sürecini sağlamaktır.  Eğitimin hedefi; çağdaş ve evrensel düzeyde sağlık kurumları yönetimi eğitimi vererek, kuramsal sağlık kurumları yönetimi bilgi ve becerisine sahip, kendi alanında bağımsız araştırma planlayıp, yürütebilen ve sonuçlandırabilen, multi-disipliner çalışma içinde yer alabilecek öğrenciler yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Yüz yüze eğitim

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

“Bilim Uzmanı”

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Yüksek lisans programının süresi iki yıldır.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Sağlık Hizmetleri Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı; Sağlık bilimleri ile ilgili bir fakültelerden veya 4 yıllık bir yüksekokuldan mezun olanlar bu programa kabul edilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında öğrenci alınır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Sağlık Hizmetleri Yönetimi Bölümünü başarı ile tamamlayan öğrenciler genel sağlık yönetiminin yanında başta hastaneler olmak üzere geniş bir hizmet alanından sorumlu yönetici olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca üniversitelerde “Araştırma Görevlisi” veya “Öğretim Görevlisi” olarak çalışabilirler. 

Güncelleme : 24.11.2020
  • Alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrayabilir.
  • Sağlık hizmetleri ve kuruluşlarının yönetimi konularında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilir,
  • Gelişmiş ülkelerin sağlık yönetimi standartlarında bilgi ve değişim sürecini sağlayıp takip edebilir.
  • Multi-disipliner çalışma içinde yer alabilir.
  • Muharebelerde ve afetlerde sağlık hizmetlerinin planlanmasına katkıda bulunabilir.
  • Bir araştırmayı tasarlayabilir, uygulayabilir ve araştırma sonuçlarına dayalı akademik bir makale yazabilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
123456
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
444444
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
444444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
444444
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
333333
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
444444
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
444444
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
333333
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
333333
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
333333
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
333333
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
444444
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
444434
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
444444
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
444444
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
444444
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
444444
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
444444
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
444444
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
444444
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
333333
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
444444
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
444444
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
444444
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
444444
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
333333
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
533333

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek