Sağlık Hizmetleri Yönetimi Yüksek Lisans Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrayabilir.
Sağlık hizmetleri ve kuruluşlarının yönetimi konularında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilir,
Gelişmiş ülkelerin sağlık yönetimi standartlarında bilgi ve değişim sürecini sağlayıp takip edebilir.
Multi-disipliner çalışma içinde yer alabilir.
Sağlık Hizmetleri Yönetimi alanında kazandığı bilgiyi uygulamaya yansıtabillir.
Kişisel gelişim ve bilgiye ulaşmada etik ilkeleri benimser
Sağlık yönetimi konularında bütüncül bir yaklaşım ile sağlık hizmetlerinin planlamasına katkıda bulunabilir.
Bir araştırmayı tasarlayabilir, uygulayabilir ve araştırma sonuçlarına dayalı akademik bir makale yazabilir.
Programın Amacı
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin Sağlık Hizmetleri Yönetimi bilim alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.
Programın Eğitim Türü
Yüz yüze eğitim
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
“Bilim Uzmanı”
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Yüksek lisans programının süresi iki yıldır.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Sağlık Hizmetleri Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı; Sağlık bilimleri ile ilgili bir fakültelerden veya 4 yıllık bir yüksekokuldan mezun olanlar bu programa kabul edilir. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında öğrenci alınır.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Sağlık Hizmetleri Yönetimi Bölümünü başarı ile tamamlayan öğrenciler genel sağlık yönetiminin yanında başta hastaneler olmak üzere geniş bir hizmet alanından sorumlu yönetici olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca üniversitelerde “Araştırma Görevlisi” veya “Öğretim Görevlisi” olarak çalışabilirler.
- Alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrayabilir.
- Sağlık hizmetleri ve kuruluşlarının yönetimi konularında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilir,
- Gelişmiş ülkelerin sağlık yönetimi standartlarında bilgi ve değişim sürecini sağlayıp takip edebilir.
- Multi-disipliner çalışma içinde yer alabilir.
- Sağlık Hizmetleri Yönetimi alanında kazandığı bilgiyi uygulamaya yansıtabillir.
- Kişisel gelişim ve bilgiye ulaşmada etik ilkeleri benimser
- Sağlık yönetimi konularında bütüncül bir yaklaşım ile sağlık hizmetlerinin planlamasına katkıda bulunabilir.
- Bir araştırmayı tasarlayabilir, uygulayabilir ve araştırma sonuçlarına dayalı akademik bir makale yazabilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
Bilgi | ||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Beceriler | ||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
-Deneysel araştırma planlar, yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Yetkinlikler | ||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek