Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Doktora Programı

Güncelleme : 17.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almaktadır. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 3. grup ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 8. düzeydir.

Programın Amacı

Doktora programının amacı; öğrencinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında gerekli bilgi birikimini kazanmasını, etik ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırma yapmasını, bilimsel bulgu ve olayları geniş ve derinlemesine bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapmasını, yeni sentezlere ulaşmasını, evrensel nitelikte yeni bir yöntem geliştirmesini veya yeni bilgi üretmesini sağlamaktır.

Programın Eğitim Türü

Tam Zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Bilim Doktoru” ünvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, sekiz yarıyıllık bir öğrenim süresinde ders dönemi, yeterlik ve tez dönemini içerir.  Toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer dersi ve tez çalışmasını, bir eğitim-öğretim döneminde 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla toplam en az 240 AKTS kredi ile, en çok on iki yarıyılda başarıyla tamamlayan öğrenci, mezuniyet için gerekli yeterliliğini sağlamaktadır. Derslerin, yeterlik sınavının ve tezin değerlendirilmesi, SBÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. 

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora programına, hemşirelikte lisans mezunu olan, hemşirelik alanında tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan ve  S.B.Ü. Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü Başvuru Koşullarını sağlayan adaylar kabul edilir.

NOT: Hemşirelik lisans programından mezun olarak hemşirelik alanında tezli yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler ilgili bilim dalının belirlediği zorunlu derslerini tamamlamak zorundadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar Sağlık Bakanlığı, üniversite ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında “hemşire”, “klinik sorumlu hemşiresi”, “eğitim hemşiresi”, “yönetici hemşire” veya “uzman hemşire” olarak çalışabilirler. Ayrıca Üniversitelerin Sağlık Bilimleri Fakültelerinde, Hemşirelik Fakülte/Yüksekokullarında, Sağlık Yüksekokullarında akademisyen olarak görev alabilirler.

Güncelleme : 16.11.2020
  • Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, özgün sonuçlara ulaşır
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce yöntemleri geliştirir
  • Cerrahi girişim gerektiren hastalıkların hemşirelik bakımında ilişkili kuram ve modelleri kullanır.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır ve yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir
  • İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur
  • Sağlık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
  • Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında, bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder. Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
5443331333
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
454
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
445
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
5
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
5
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
54
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
45
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
554
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
55
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
345
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
454
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
53
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
5
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
55
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
53
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
5
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
35
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
5
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
4435
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
5
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
5
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
5
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
5
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
5
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
55

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek