Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 16.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Tezli Yüksek Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. grup ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir. 

Programın Amacı

Yüksek Lisans Eğitim Programının genel amacı; öğrencilerin evrensel değerler çerçevesinde hemşirelik bakımını planlayabilen ve yürütebilen, kanıta dayalı bakım verebilen, yeniliklere, değişime, bilimsel gelişmelere ve rekabete açık, en iyi bakım, eğitim, araştırma, danışmanlık ve liderlik bilgi ve becerisine sahip, kaliteli hizmet anlayışını benimsemiş, mesleki uygulamalarında teknolojiyi etkin şekilde kullanabilen, sorumluluk üstlenebilen, sağlık politikalarına yön verebilen, üretken uzman hemşireler yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans Derecesi/Bilim Uzmanlığı

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans süreci, dört yarıyıllık bir öğrenim süresinde ders ve tez dönemlerini içerir. Toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını, bir eğitim-öğretim döneminde 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredi ile, en çok altı yarıyılda başarıyla tamamlayan öğrenci, mezuniyet için gerekli yeterliliğini sağlamaktadır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, SBÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilmektedir.  

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programına, hemşirelikte lisans mezunu olan,
 “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar, sağlık kurumlarında cerrahi hemşiresi, uzman hemşire, sorumlu hemşire ya da eğitim hemşiresi olarak görev yapabilirler. Mezunlar aynı zamanda üniversitelerin hemşirelik eğitimi veren fakülte, yüksekokul ya da bölümünde öğretim elemanı olarak görev yapma olanaklarına sahip olurlar.

Güncelleme : 16.11.2020
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri edinir, edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahiptir.
  • Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
  • Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder ve çözüm önerileri getirir.
  • Bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
  • Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında araştırma yaparken doğru istatistiksel yöntemleri seçme, hesaplama ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
  • Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
  • Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
  • Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
  • Sağlık alanında, bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder. Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567891011
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
53333333334
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
25534
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
55
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
55
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
5333333333
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
353
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
5
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
5
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
544
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
544
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
5
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
544
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
55
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
5344
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
44
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
553
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
5
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
5
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
5
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
5
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
5
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
5
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
44
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
55
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
55
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
5

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek