Endodonti Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
-Yüksek lisans yeterliliklerinde alanındaki güncel ve ileri seviyedeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olma.
- Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilmeye yönelik üst düzey beceriler kazanmış olmak.
- Endodonti alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üretebilmelidir.
- Öğrenci sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olup sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmelidir.
- Öğrenci bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmeli ve tartışabilmelidir.
- Endodonti ile ilgili karşılaşılan toplumsal ve bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilmeli ve bu değerlerin geliştirilmesini destekleyebilmelidir.
Programın Amacı
Endodonti alanındaki bilim uzmanlığının gerektirdiği bilgi, kavrayış ve beceriye sahip topluma ileri seviyede sağlık hizmeti verebilecek, araştırmacı ve eğitimci konumda görev alabilecek donanıma sahip diş hekimleri yetiştirmeyi amaçlar
Programın Eğitim Türü
Doktora
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Bilim Doktoru unvanı verilir.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Endodonti doktora programı tezli olup en az 8 yarıyıl sürelidir. Doktora Yeterlilik Sınavı öncesi 120 AKTS ve sonrası 120 AKTS olmak üzere toplam 240 AKTS olacak şekilde düzenlenmiştir.
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” uyarınca (4. Bölüm/Madde 20-24,37) yapılmaktadır
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Diş Hekimliği Fakültesi mezunu olmak, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü EğitimÖğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir. İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 11 ve 12’den ulaşılabilir.
Koşullar, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nde aşağıdaki başlıklar altında açıklanmıştır.
• Yatay geçişle öğrenci kabulü (Madde 14)
• Özel öğrenci kabulü (Madde 15)
Bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü (Madde 16)
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Endodonti doktora programını başarı ile tamamlayan öğrenciler doktora sonrası eğitim programlarına başvurabilirler.
- Kuafaj tedavisi,
- Kök kanalı tedavisi,
- Rejeneratif endodonti uygulamaları
- Endodontik Cerrahi: Kök ucu rezeksiyonu, hemisection ve periapikal küretaj gibi cerrahi işlemler
- Kanal tedavili dişlerin tekrar tedavi edilmesi,
- Pulpa ve periapikal dokulara gelen travmaların tedavisi
- Apeksifikasyon tedavisini uygulayabilme
- Bilimsel, üretken, tıbbi ve etik prensiplere saygılı,
- Sürekli eğitimin önemini kavrayan, kendi alanında özgün çalışmalar planlayabilen, yönetme ve sonuçlandırma becerisine sahip
- Endodonti alanında kazandığı bilgi ve becerilerini, bu toplumun hizmetine sunup uygulamaya yansıtabilen, bireyler olmalı,
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek