Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Endodonti Doktora Programı

Güncelleme : 27.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

-Yüksek lisans yeterliliklerinde alanındaki güncel ve ileri seviyedeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olma.
- Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilmeye yönelik üst düzey beceriler kazanmış olmak.
- Endodonti alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üretebilmelidir.
- Öğrenci sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olup sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmelidir.
- Öğrenci bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmeli ve tartışabilmelidir.
- Endodonti ile ilgili karşılaşılan toplumsal ve bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilmeli ve bu değerlerin geliştirilmesini destekleyebilmelidir.

Programın Amacı

Endodonti alanındaki bilim uzmanlığının gerektirdiği bilgi, kavrayış ve beceriye sahip topluma ileri seviyede sağlık hizmeti verebilecek, araştırmacı ve eğitimci konumda görev alabilecek donanıma sahip diş hekimleri yetiştirmeyi amaçlar

Programın Eğitim Türü

Doktora

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bilim Doktoru unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Endodonti doktora programı tezli olup en az 8 yarıyıl sürelidir. Doktora Yeterlilik Sınavı öncesi 120 AKTS ve sonrası 120 AKTS olmak üzere toplam 240 AKTS olacak şekilde düzenlenmiştir.
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” uyarınca (4. Bölüm/Madde 20-24,37) yapılmaktadır

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Diş Hekimliği Fakültesi mezunu olmak, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü EğitimÖğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir. İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 11 ve 12’den ulaşılabilir.
Koşullar, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nde aşağıdaki başlıklar altında açıklanmıştır.
• Yatay geçişle öğrenci kabulü (Madde 14)
• Özel öğrenci kabulü (Madde 15)
Bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü (Madde 16)

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Endodonti doktora programını başarı ile tamamlayan öğrenciler doktora sonrası eğitim programlarına başvurabilirler.

Güncelleme : 27.11.2020
  • Kuafaj tedavisi,
  • Kök kanalı tedavisi,
  • Rejeneratif endodonti uygulamaları
  • Endodontik Cerrahi: Kök ucu rezeksiyonu, hemisection ve periapikal küretaj gibi cerrahi işlemler
  • Kanal tedavili dişlerin tekrar tedavi edilmesi,
  • Pulpa ve periapikal dokulara gelen travmaların tedavisi
  • Apeksifikasyon tedavisini uygulayabilme
  • Bilimsel, üretken, tıbbi ve etik prensiplere saygılı,
  • Sürekli eğitimin önemini kavrayan, kendi alanında özgün çalışmalar planlayabilen, yönetme ve sonuçlandırma becerisine sahip
  • Endodonti alanında kazandığı bilgi ve becerilerini, bu toplumun hizmetine sunup uygulamaya yansıtabilen, bireyler olmalı,
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
4444444444
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
4444444444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
4444444444
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
4444444344
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
4444444444
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4444444444
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
4444434444
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
4444444444
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
4444444444
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
4444444444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
4444444444
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
4444434444
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
4444434443
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4444443443
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
4444444444
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
3333343333
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
3333343333
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
3333333333
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
4444444444
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
4444344444
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
4444344444
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
4444444444
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
4444444444
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
4444444444
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
4444444444
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
3444343433
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
5544545555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek