Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Hastane Enfeksiyonları Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 30.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Hastane enfeksiyonları ile ilgili mevzuatı bilir.

Hastane enfeksiyonu etkenlerini bilir.

Dezenfeksiyon ve sterilizasyon uygulamalarını açıklar.

Hastane enfeksiyonlarını sınıflandırır.

Hastane enfeksiyonları kontrol yöntemlerini açıklar.

Sağlık personelinin mesleki enfeksiyon risklerinden korunmasını sağlar

Sürveyans ve epidemiyolojik inceleme yapar.

Antibiyotik uygulama politikalarını takip eder.

Personeli hastane enfeksiyonları konusunda eğitir.

Programın Amacı

Yüksek lisans programının amacı; Hastane Enfeksiyonları bilim alanında, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmaktır.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe 

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Bilim Uzmanı” ünvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Hastane Enfeksiyonları Yüksek Lisans programına,
a) Hemşirelik Lisans Mezunu
b) “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.
İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 11 ve 12’den ulaşılabilir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar TC Sağlık Bakanlığı, Üniversite ve Özel hastanelerde “hastane enfeksiyonları kontrol hemşiresi ” veya üniversitelerde “Öğretim Elemanı” olarak çalışabilirler.

Güncelleme : 30.11.2020
  • Hastane Enfeksiyonları alanında sahip olduğu bilgiyi etik ilkeler çerçevesinde, yaptığı özgün ve bağımsız çalışmalar yoluyla zenginleştiren,
  • Disiplinler arası ilişkileri kavrayan ve liderlik yapabilen,
  • Bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimine katkıda bulunan,
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel faaliyetlerini kullanarak alana yeni düşünce, kavram ve yöntem geliştiren,
  • Hastane Enfeksiyonlarının belirlenmesi, önlenmesi ve kontrolünün araştırılması ve bu konuda eğitimini sağlayabilen hemşireler yetiştirmektir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
54554
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
4434
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
333
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
333
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
4344
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
4344
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
53335
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
35
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
5
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
5435
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
44434
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
44
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
4
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
5244
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
554
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
34433
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
54
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
5343
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
4343
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
334
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
443
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
25443
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
44343
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
4
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
334
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
4
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
5

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek