Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Ergoterapi Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 17.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Bu programda ergoterapi alanında kanıta dayalı bilimsel çalışma yapabilecek düzeyde bilgi ve beceriler kazanmak, fonksiyonel performans, özürlü ve toplum dışına itilmiş bütün dezavantajlı kişiler için literatüre ulaşabilen, yeni araştırma geliştirebilen, değişik profesyoneller ile birlikte çalışabilmek, etkili iletişim ve araştırma becerileri geliştirebilen, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyen, özürlüye uygun ergoterapi aktiviteleri geliştirebilmek, ergoterapi servislerinin organizasyonu ve profesyonel gelişme ilkelerini benimsemek, özürlü kişiler için ulaşılabilir ve adapte olabilir çevrenin kolaylaştırılması ile ilgili bilgileri sentezleyebilmek ve mesleki muhakeme yapabilmek, toplumsal katılım için ulaşılabilirlik, insan hareketlerinin fonksiyonel analizi, yardımcı teknoloji, her yaştaki kişinin fonksiyonel gelişimi ve yaşam kalitesinin artırılmasına yönelik bilimsel oryantasyon ve araştırma üretebilmek önemlidir.  Bireylerle, gruplarla veya topluluklarla iş birliği içinde çalışmak için gerekli bilgi, beceri ve davranışlarla donatılan tıbbi, sosyal, davranışsal, psikolojik, psikososyal ve ergoterapi bilimi alanında geniş eğitime sahip olmak gerekir. Ergoterapi uygulamalarının odağı biyo-psiko-sosyo-kültürel bir varlık olan insandır ve insanın tüm boyutlarını ve işleyişini tanıyarak bilgisini bu temele dayandırmak zorunluluğu vardır. Buradan yola çıkarak Anatomi, Fizyoloji, Ergoterapi, İstatistik, Araştırma, gibi temel tıp bilimleri dersleri Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri dallarını içermektedir. Anatomi, Fizyoloji, Tıbbi Terminoloji, İletişim, Ergoterapi Uygulamaları ve Prensipleri, Koruyucu Ergoterapi, Psikoloji, sosyoloji, antropoloji bilim dallarını içermektedir.

Programın Amacı

Hedeflerimiz, ergoterapi hizmeti ile birlikte teknolojiyi toplum yararına sunmak, toplum sağlığı ve refahının geliştirilmesinde ergoterapi alanını daha etkin hale getirmek, eğitim öncelikli hizmet ve politikalar üreterek, uluslararası bilimsel platformda izlenen ve kaynak gösterilen, mesleki otonomiye sahip, alanında saygın ve önder bir bölüm konumuna gelmektir. Bu programın amacı; bu konularda uzman kişinin yetiştirilmesidir. Ergoterapi Programının Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde olması ve uluslararası düzeyde eğitim verilmesi, mezunlarının iş bulma olanaklarının fazla olması ve tercih edilen bir bölüm olması nedeniyle programda ihtiyaç duyulan uzmanların yetiştirilmesi, hedeflerimize erişmek için önem arz etmektedir

Programın Eğitim Türü

Yüksek Lisans

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Uzman Ergoterapist

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Bu programda toplam 120 AKTS kredisi karşılığı alınması gereken tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 75 (4.00 üzerinden en az 2.50) olan başarılı öğrenciler, kalan sürede tez danışmanı ile birlikte belirleyecekleri bir konuda tez hazırlamak ve yüksek lisans tezini jüri önünde savunmak zorundadır. Tez sınavında başarılı olan ve Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitimi Mezuniyet Koşullarını yerine getiren yüksek lisans öğrencisine yüksek lisans diploması verilir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Ergoterapi Bölümü mezunu olmak.Anabilim Dalı Akademik Kurulunca kabul edilecek yakın alanlardaki bir lisans programından mezun olmak.

ALES (SAY/EA) puan türü ile Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve Gülhane Sağlık Bilimleri Fakültesi Senatosu tarafından onaylanan ALES ve Yabancı Dil taban puanına sahip olmak (ALES-Yabancı Dil Puanları Tablosu).

Gülhane Sağlık Bilimleri Fakültesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Sağlık Bilimleri Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak.

Ergoterapi programından farklı bir programdan mezun olan öğrencilerin Bilimsel Hazırlık okuması gerekmektedir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Hastaneler.

Sağlık Merkezleri.

Şirketlerde ergonomik düzenlenmeler.

Özel kurumlar.

Özel okullar.

Sosyal aktivite merkezleri.

İş sağlığı merkezleri.

Huzur evleri.

Üniversitelerin Ergoterapi Bölümü için akademisyen kadrolarıdır.

Güncelleme : 24.11.2020
  • Alan ile ilgili verilerin toplaması, kayıtlama ve yorumlama
  • Özümsenen bilgiyi disiplinlerarası çalışmalarda uygulayarak ulusal sağlık gelişmelerimize çalışmalarla katkıda bulunma
  • Toplum sağlığı ile ilgili konularda bilimsel araştırma/sunum/yayın yapma ve sunma
  • Alanındaki güncel gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel açıdan teknolojiyi kullanarak takip etme
  • Yapılan çalışma sonuçlarını rapora yazma ve istatistiksel olarak değerlendirme
  • Dezavantajlı kişiler için ulaşılabilir ve adapte olabilir çevrenin kolaylaştırılması ile ilgili bilgileri sentezleme rehabilitasyon programı geliştirme
  • Her yaştaki kişilerin fonksiyonel gelişimi ve yaşam kalitesinin artırılmasına yönelik bilimsel oryantasyon ve araştırma üretme
  • Dezavantajlı bireye uygun ergoterapi aktiviteleri geliştirme, ergoterapi servislerinin organizasyonu ve profesyonel gelişime katkı sağlama
  • Problemi fark edebilme ve çözüm yollarını değerlendirebilme
  • Alanda uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri takip edebilme ve yorumlama
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
5555453553
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
454453453
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
344433433
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
4343343
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
4335545335
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
333543433
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
53434433
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
34433534
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
54435
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
45535
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
53355434
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
53454444
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
45345445
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
345443
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
53444
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
354535345
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
43343543
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
33333335
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
453433553
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
333434353
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
353333
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
5555454
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
55454354
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4354334
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5323
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
3434333
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
43
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
4555345

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek