Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 19.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Fizyoterapi Tezli Yüksek Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir.

Programın Amacı

a) Engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmak için bilimsel temellere dayalı fizik tedavi ve rehabilitasyon çalışmalarını uygulamak amacıyla konusunda uzmanlaşmış fizyoterapist yetiştirmek,

b) Evrensel ve kültürel değerler ışığında, insan haklarına saygılı, öğretme ve iletişim becerilerine sahip, bilimsel ve mesleki alanda yetkin uzman fizyoterapistler yetiştirmek,

c) Çoklu disiplinli çalışmalar yürütmek,

d) Lisansüstü eğitim ve bilimsel araştırmalar yapmak,

e) Fizyoterapi rehabilitasyon hizmetini ve teknolojiyi toplum yararına sunmak,

f) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahip olmak,

g) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahip olmak,

h) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahip olmak,

ı) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirmek,

i) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapmak, proje tasarlayıp yürütülmesini planlamak ve yönetmek,

j) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışmak ve sorumluluk almak,

k) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek,

l) Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket etmek hedeflerdir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Uzman Fizyoterapist“ ünvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 4 yarıyıldır.

Yüksek lisans süreci ders ve tez dönemlerini içerir. Ders dönemi 21 kredilik en az yedi ders ve bir seminer dersinden; tez dönemi ise tez önerisi, tez hazırlama ve tez savunma sınavı aşamalarından oluşur. Seminer dersi ve tez dönemi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.

Tezli yüksek lisans programı sürecinde, bir eğitim-öğretim döneminde 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 120 AKTS tamamlanmalıdır. Ayrıca, hazırlanacak yüksek lisans tezinin jüri tarafından başarılı bulunması gerekir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Fizyoterapi Yüksek lisans Programına başvuru, kayıt ve yatay geçiş işlemleri hakkında gerekli güncel bilgiler hakkında gerekli güncel bilgiler Sağlık Bilimleri Üniversitesi genel ağ sayfasında yer alan Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde yer almaktadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Fizyoterapi Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayan gerekli güncel birikime sahip olan Uzman Fizyoterapistler için üniversite ve yüksekokullarda, Sağlık Bakanlığına bağlı birimlerde, hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde çeşitli pozisyonlarda çalışma olanağı oluşmaktadır.

Güncelleme : 19.11.2020
  • Fizyoterapi alanında tedavi yöntemlerini ileri düzeyde uygulama bilgisine sahip olur.
  • Etik kurallar çerçevesinde araştırma ilkelerini öğrenir, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirmesini yapar, bütünlük içinde sunulmasını öğrenir.
  • Etkin rehabilitasyon amaçlarına ulaşabilmek için ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimleri öğrenir, kullanır ve geliştirir.
  • Fizyoterapi mesleği ile ilgili uluslararası güncel konuları takip eder, öğrenir, gelişmeleri yorumlar ve tartışır.
  • Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, verilen anahtar kelimelerden hareketle ilgili kaynaklara ulaşıp bireysel veya grup halinde bu sorunun çözümü için çözüm yolu sunmayı öğrenir, çözüm yolunu bilimsel düşünce basamaklarına uygun şekilde dener ve yorumlar. Elde ettiği sonuçları ulusal ya da uluslararası dergilerde yayınlar.
  • Güncel literatür bilgilerini takip edebilir.
  • Bilimsel araştırmalar için kullanması gerekli temel tekniklerin kullanımını öğrenir, araştırmanın hem teorik hem de uygulama aşamalarında zamanını dengeli kullanma ve planlama alışkanlığı kazanır.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
535345
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
4353
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
534345
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
5445
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
53455
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
435445
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
55444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
4335
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
555
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
534445
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
53354
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5354
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
555
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
53454
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
55355
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
5533
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
553
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
43533
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
4445
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
5
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
3
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
45
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
55
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
55
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
53
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
43
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
43
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
55

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek