Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Halk Sağlığı Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 30.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi
Programın Amacı

Tıp ve halk sağlığı ile ilgili olan fen ve sosyal bilimlerden lisans düzeyindeki mezunların sağlığın geliştirilmesi, korunması ve sağlık hizmetlerinin sunumunda halk sağlığı programlarını etkili bir şekilde yürütebilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak ve bu alanda çalışma yapmalarını sağlamaktır.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe 

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere Halk Sağlığı Yüksek Lisans ünvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Eğitimin süresi 2 yıldır.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

1- Halk Sağlığı Yüksek Lisans Programı'na tıp doktorları, diş hekimleri, eczacılar ile sağlık bilimleri alanında lisans diploması alanlar veya fen ve sosyal bilim dallarında lisans mezunlarından Halk Sağlığı Anabilim Dalı Akademik Kurulu tarafından uygun bulunanlar kabul edilirler.
2-Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde öngörülen koşulların sağlanması gerekmektedir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Halk Sağlığı Tezsiz Yüksek Lisans Programı'ndan mezun olanlar, başta Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatları olmak üzere özel kuruluşlar ve sivil toplum örgütlerinde halk sağlığı alanı ile ilgili bölümlerde görev yapabilirler.

Güncelleme : 30.11.2020
  • Tıp ve halk sağlığı ile ilgili olan fen ve sosyal bilim alanındaki fakültelerden lisans düzeyindeki mezunların kendi çalıştıkları alanlarda halk sağlığı programlarını etkili bir şekilde yürütebilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve bu alanda araştırma yapmalarını sağlamaktır.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
5
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
4
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
3
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
3
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
3
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
4
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
3
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
4
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
4
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
4
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
4
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
4
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
4
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
4
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
5
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
4
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
3
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
3
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek