Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Tıbbi Biyoloji Doktora Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almaktadır ve öğrenim seviyesi 8. düzeydir. Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 3. Grupta yer almakta olup Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 8. düzeydir.
Programın Amacı
Histoloji ve embriyoloji alanındaki güncel konulara hakim, laboratuvar yöntemlerinde deneyim kazanmış, mikroskobik görüntüleme ile doku ve organlarda yapı-fonksiyon ilişkisini daha iyi anlayan, analiz eden, bağımsız araştırma planlayıp gerçekleştirebilen eğiticilik deneyimi kazanmış bilim insanı yetiştirmektir.
Programın Eğitim Türü
Tam zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Doktora
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Doktora programı toplamda 8 yarıyıldır. Programın 4 yarıyılında teorik, pratik dersler ve sınavları yapılır. Ders dönemi 120 AKTS kredisine karşılık gelmektedir. Sınavlardan yeterli puanı alan öğrenci doktora yeterlilik sınavına girer. Bu sınavı başarı ile tamamlayan öğrenci tez dönemine geçer. Tez dönemi 120 AKTS kredisine karşılık gelmektedir. Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji doktora programdan mezun olabilmek için, öğrencilerin dersler, yeterlilik sınavı ve tez döneminden oluşan toplam 240 AKTS kredisi karşılığını, tamamlaması gereklidir. Tez eserini tamamlayan öğrenciler Sağlık Bilimleri Enstitüsü'nün yazım kurallarına uygun şekilde hazırlar ve tez savunma sınavına girerler. Başarılı olan öğrenci mezun olur.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Histoloji ve Embriyoloji Yüksek Lisans programına başvuru, kayıt ve yatay geçiş işlemleri hakkında gerekli güncel bilgiler Sağlık Bilimleri Üniversitesi genel ağ sayfasındaki Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve sınav yönetmeliğinde yer almaktadır.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Üniversitelerde Histoloji ve Embriyoloji alanında akademik kariyer yapabilme olanağına sahip olurlar. ÜYTE eğitimi alarak bu alanda çalışabilirler.
- Histoloji ve Embriyoloji alanında ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgileri geliştirebilir. Eğitiminde öğrendiği mesleki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgiler ile sentezleyerek geliştirebilir.
- Sağlık alanındaki uluslararası güncel literatürü takip eder. Analiz eder ve yorumlar.
- Disiplinler arası bilgileri sentez ederek bilimsel düşünce basamaklarına uygun yeni bir multidisipliner çalışma planlar.
- Araştırmanın laboratuvar deneylerini yaparak elde ettiği verilerin istatistiksel olarak değerlendirmesini yapar Çalışmada elde ettiği verileri bilimsel toplantılarda sunar, ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlar.
- Lisans ve yüksek lisans düzeyindeki öğrencilere teorik ve uygulamalı anlatım yapabilir.
- Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim, uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir Araştırma, bilim ve yayın etik ilkeleri, yardımcı üreme teknikleri uygulamaları etik ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
- Temel laboratuvar beceri ve tutumlarına sahip histokimya, immünohistokimya, elektron mikroskobu, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavrar.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
Bilgi | |||||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | 5 | |||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 | 5 | |||||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | ||||||||
Beceriler | |||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 4 | 4 | 5 | ||||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 | 4 | 5 | ||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 5 | ||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 4 | 5 | 5 | ||||||
Yetkinlikler | |||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | |||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 | 4 | 5 | ||||||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 | 5 | 5 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 4 | 5 | |||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 5 | 5 | 5 | ||||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 | 5 | |||||||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 4 | 5 | 5 | ||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 | ||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 3 | 5 | |||||||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 3 | 3 | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek