Tıbbi Histoloji ve Embriyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Histoloji ve Embriyoloji Yüksek Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydir. Ayrıca, ‘Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi’ne göre (QFEHEA) 2. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir.
Programın Amacı
Histoloji ve Embriyoloji alanındaki temel teorik bilgilere sahip, histolojide kullanılan laboratuvar yöntemlerinde deneyim kazanmış, bağımsız araştırma planlayıp gerçekleştirebilen bilim insanı yetiştirmek.
Programın Eğitim Türü
Tam zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Yüksek Lisans
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Öğrenim süresi 4 yarıyıldır. Yüksek lisans süreci 120 AKTS kredisi karşılığı ders ve tez dönemlerini içerir. Dersler 60 AKTS kredisine karşılık gelir. Bu dersler için yapılan sınavlardan yeterli ortalamayı alan öğrenci tez çalışması yapar. Tez çalışması dönemi toplam 60 AKTS kredisidir. Tez eserini tamamlayan öğrenciler Sağlık Bilimleri Enstitüsü'nün yazım kurallarına uygun şekilde hazırlar ve tez savunma sınavına girerler. Başarılı olan öğrenci mezun olur.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Histoloji ve Embriyoloji Yüksek Lisans programına başvuru, kayıt ve yatay geçiş işlemleri hakkında gerekli güncel bilgiler Sağlık Bilimleri Üniversitesi genel ağ sayfasındaki Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü EğitimÖğretim ve sınav yönetmeliğinde yer almaktadır.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Üniversitelerde Histoloji ve Embriyoloji alanında akademik kariyer yapabilme olanağına sahip olurlar.
- Histoloji ve Embriyoloji alanında temel düzeyde bilgi sahibi olur ve bilgilerini geliştirir.
- Etik kurallar çerçevesinde araştırma ilkelerini öğrenir, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirmesini yapar, bütünlük içinde sunulmasını öğrenir.
- Histoloji ve Embriyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimleri öğrenir,
- Histoloji ve Embriyoloji ile ilgili uluslararası güncel literatürü takip eder, öğrenir, gelişmeleri yorumlar ve tartışır.
- Alanında öğrendiği bilgilerini sentez ederek yeni ve bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olur
- Bilimsel düşünce basamaklarına uygun şekilde bir çalışma planlar, laboratuvarda deneylerini yaparak yorumlar. Elde ettiği sonuçları ulusal ya da uluslararası dergilerde yayınlar
- Bilimsel araştırmalar için kullanması gerekli temel cihazların kullanımını öğrenir,
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
Bilgi | |||||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||||
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | |||
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 5 | ||||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 5 | 3 | |||||||
Beceriler | |||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||||
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | |||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | |||||||||
-Deneysel araştırma planlar, yapar. | 4 | 5 | |||||||
Yetkinlikler | |||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 | 3 | 4 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | |||
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 5 | 4 | |||||||
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. | 3 | 4 | |||||||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||||
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 | ||||||||
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 3 | 5 | 5 | ||||||
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 | 4 | |||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |||||||||
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. | |||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | 3 | |||||||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 5 | ||||||||
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | 3 | ||||||||
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |||||||||
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | 5 | 3 | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 | ||||||||
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 5 | 4 | 4 | ||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 4 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek