Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı

Güncelleme : 09.02.2022
Programın Yeterlilik Düzeyi

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)’ne göre Sağlık Temel Alanında yer almakta olup, öğrenim seviyesi 8. Düzeydedir. Ayrıca “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’(QF-EHEA) ne göre 3. Grup ve Yaşam Boyu Öğrenim İçin Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)’ne göre 8. düzeydedir.

Programın Amacı

İç Hastalıkları Hemşireliği bilim alanında, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmaktır.  İç hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgiyi etik ilkeler çerçevesinde, yaptığı özgün ve bağımsız çalışmalar yoluyla zenginleştiren, disiplinler arası ilişkileri kavrayan ve liderlik yapabilen, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimine katkıda bulunan, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel faaliyetlerini kullanarak alana yeni düşünce, kavram ve yöntem geliştiren, birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, geliştiren, sağlık bakım gereksinimlerine uygun bütüncül bir yaklaşım ile sağlık hizmeti sunabilen bilim doktoru hemşireler yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam Zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programdan “İç Hastalıkları Hemşireliğinde Doktor” unvanı ile mezun olunmaktadır.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

İç Hastalıkları Hemşireliği doktora programının öğretim süresi normal koşullarda dört yıl (sekiz yarıyıl) dır. İlk dört yarıyılda öğrenci teorik dersler alır, iki seminer hazırlar ve son dört yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Doktora programında bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisi alınması gerekmektedir. Doktora programı, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıldır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora programına,

a) Hemşirelikte lisans mezunu olan,

b) Hemşirelik alanında tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan,

c) “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.

İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 11 ve 12’den ulaşılabilir. Hemşirelik lisans programından mezun olarak hemşirelik alanında tezli yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler ilgili bilim dalının belirlediği zorunlu derslerini tamamlamak zorundadır. Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü ile ilgili koşullar, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nde (madde 14)  açıklanmıştır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar Sağlık Bakanlığı, üniversite ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında “hemşire”, “klinik sorumlu hemşiresi”, “eğitim hemşiresi”, “yönetici hemşire” veya “uzman hemşire” olarak ayrıca üniversitelerde “öğretim elemanı” istihdam edilebilir ve akademik kadrolarında yer alabilirler

Güncelleme : 09.02.2022
  • Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak iç hastalıkları hemşireliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında yeni ve karmaşık düşünceleri ve bilgileri sistematik, bir yaklaşımla değerlendirir. Eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
  • Bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek ve rapor yazabilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
  • Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar, yeni bilgileri değerlendirir, yaptığı özgün bir çalışmayı, ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce yöntem, tasarım ve/veya uygulama yöntemleri geliştirir ve farklı bir alana uygular.
  • İleri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser ve gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve disiplinler arası etik sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak katkıda bulunur ve gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirir.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında, güncel bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder ve bu bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567891011
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
5
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
5
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
5
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
5
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
5
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
5
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
5
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
45
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
5
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
5
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
5
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
45
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
5
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
45
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
5
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
5
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
5
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
4444
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
5
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
5
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
5
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
4
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
5
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
5

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek