Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

İç Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 09.02.2022
Programın Yeterlilik Düzeyi

İç Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)’ne göre Sağlık Temel Alanında yer almakta olup, öğrenim seviyesi 7. Düzeydedir. Ayrıca “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’(QF-EHEA) ne göre 2. Grup ve Yaşam Boyu Öğrenim İçin Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)’ne göre 7. düzeydedir.

Programın Amacı

Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin İç Hastalıkları Hemşireliği bilim alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.

Programın Eğitim Türü

Tam Zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programdan “İç Hastalıkları Hemşireliğinde Uzman” unvanı ile mezun olunmaktadır.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Tezli Yüksek Lisans Programı dört yarıyıllık bir öğrenim süresinden ve başlıca ders ve tez dönemlerinden oluşur. Birinci ve ikinci yarıyılda öğrenci, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan teorik dersler alır ve bir seminer çalışması yürütür, üçüncü ve dördüncü yarıyılda tez çalışmasını (tez önerisi, tez hazırlama ve tez savunma sınavı) tamamlar. Program, öğrencinin her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en çok altı yarıyılda tamamlanır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir. Tezli yüksek lisans programı süreçlerinde bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 120 AKTS kredisi alınması gerekmektedir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

İç Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programına,

a) Hemşirelikte lisans mezunu olan,

b) “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.

 İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 8-10’dan ile ulaşılabilir. Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü ile ilgili koşullar, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nde (madde 14)  açıklanmıştır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar hastanelerde, aile sağlığı merkezlerinde, tıp merkezlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, ayaktan teşhis ve tedavi hizmeti sunan sağlık kuruluşlarında, okullarda, işyeri sağlık birimlerinde, evde bakım hizmeti veren kuruluşlarda, acil sağlık hizmetleri alanında, tüm özel ve kamu hastanelerinde “hemşire”, “klinik sorumlu hemşiresi”, “eğitim hemşiresi”, “yönetici hemşire” veya “uzman hemşire” olarak ayrıca üniversitelerde “araştırma görevlisi” veya “öğretim görevlisi” olarak çalışabilirler.

Güncelleme : 09.02.2022
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak İç Hastalıkları alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek geliştirir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
  • İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
  • İç hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin sorunlara çözüm üretecek, kanıt oluşturacak araştırmaları planlar, uygular, rapor eder, yayınlar ve sunar.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak ve / veya ekip ile birlikte yürütür.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek geliştirir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
  • İç hastalıkları hemşireliği alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır ve alana özgü teknolojik cihaz ve aletlerle ilgili bilgi sahibi olur.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle strateji, politika ve uygulama planı geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir ve sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
  • İç hastalıkları hemşireliği alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
534
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
54
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
35
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
544
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
543
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
535
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
554
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
445
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
55
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
554
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
535
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
455
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
55
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
354
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
4544
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
45
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
345
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
45543
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
355
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
43
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
5
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
54
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
5
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4545
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
45
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
45
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
45
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
5

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek