Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Hemşireliği Doktora Programı

Güncelleme : 09.02.2022
Programın Yeterlilik Düzeyi

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)’ne göre Sağlık Temel Alanında yer almakta olup, öğrenim seviyesi 8. Düzeydedir. Ayrıca “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’(QF-EHEA) ne göre 3. Grup ve Yaşam Boyu Öğrenim İçin Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)’ne göre 8. düzeydedir.

Programın Amacı

Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği alanında ulusal ve uluslar arası literatüre hakim, literatür bilgilerini ülkenin gereksinimleri doğrultusunda uygulamaya, eğitime ve araştırmaya uygulayabilen, üretici, yaratıcı, sorgulayıcı, bilim insanı niteliklerine ulaşmış kadın hastalıkları ve doğum hemşireliği alanında bilim doktoru niteliğinde kişileri yetiştirmeyi amaçlayan kuramsal ve uygulamalı bir programdır.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “bilim doktoru” unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği doktora programının öğretim süresi sekiz yarıyıldır. İlk dört yarıyılda öğrenci teorik dersler alır, iki seminer hazırlar ve son dört yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı Doktora programı, toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Doktora programı, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıldır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, SBÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora programına, hemşirelikte lisans mezunu olan, hemşirelik alanında tezli yüksek lisans diplomasına (yüksek lisans tez konusu Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili olmak koşuluyla) sahip olan ve  Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü Başvuru Koşullarını sağlayan adaylar kabul edilir.

NOT: Hemşirelik lisans programından mezun olarak hemşirelik alanında tezli yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler ilgili bilim dalının belirlediği zorunlu derslerini tamamlamak zorundadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Gülhane Hemşirelik Fakültesi, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı tamamlayan mezunlar toplum sağlığı merkezlerinde, aile sağlığı merkezlerinde, tıp merkezlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, ayaktan teşhis ve tedavi hizmeti sunan sağlık kuruluşlarında, okullarda, işyeri sağlık birimlerinde, evde bakım hizmeti veren kuruluşlarda, acil sağlık hizmetleri alanında, tüm özel ve kamu hastanelerinde “hemşire”, “klinik sorumlusu”, “eğitim hemşiresi” veya “yönetici hemşire” olarak Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanlarında uzman hemşire olarak ayrıca üniversitelerde “Doktor Öğretim Görevlisi” veya “Öğretim Üyesi” olarak çalışabilirler.

Güncelleme : 24.11.2020
  • Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Kadın Hastalıkları ve Doğum Hemşireliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır,
  • Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren kuramsal bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,
  • Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
  • Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce yöntemleri geliştirir
  • Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır ve yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir
  • İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
  • Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
  • Multidispliner ortamda profesyonel iletişim ve bilgi becerisini kullanarak uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
  • Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında, bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder. Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
54
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
54
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
55
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
45
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
455
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5554
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
55
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
55
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
555
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
45
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
54
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
44555
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
4
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
5455
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
55
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
444
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
5555
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
4555
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
55
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
4455
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
55
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
55
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
444555
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
5
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
4455
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
455

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek