Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Kan Bankacılığı ve Transfüzyon Tıbbı Doktora Programı

Güncelleme : 01.12.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

-Kan merkezi personelinin sorumluluklarını sayar.
-Donör değerlendirir.
-Donör kazanım proğramlarını planlar.
-Tarama testlerini yapar.
-Doğrulama testlerini yapar.
-Kan komponentlerini hazırlar.
-Kan komponentlerinin kalite kontrolünü yapar.
-İmmünolojik testleri çalışır.
-İmmünolojik testleri yorumlar
-İhtiyaç bildirim formu hazırlar.
-Teknik şartname hazırlar.
-Hemovijilans ile ilgili bildirimleri yapar
-ELISA testini ve bu amaçla kullanılan cihazları çalıştırır.
-Transfüzyon reaksiyonu şüphesinde yapılması gerekenleri yapar (Klnik ve Kan Merkezinde)
Transfüyon yolu ile bulaşan mikroorganizmaları ve korunma yollarını anlatır.
-Transfüzyon ile enfeksiyon bulaşını önlemek için yapılan testler anlatır.
-Cihazların optimal çalışmasını takip eder.

Programın Amacı

Doktora programının amacı; Kan Bankacılığı ve Transfüzyon Tıbbı bilim alanında, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmaktır.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Bilim Doktoru” ünvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Program dört ders yarıyılı ve dört tez yarıyılı olmak üzere 8 yarıyıldan oluşur. En geç 12 yarıyılın sonunda bitirilmesi gerekir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Kan Bankacılığı ve Transfzüyon Tıbbı Yüksek Lisans programına,
a) Tıp Fakültesi Mezunu
b) “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.
İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 11 ve 12’den ulaşılabilir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar TC Sağlık Bakanlığı, Üniversite, Türk Kızılay ve Özel hastanelerde “Kan Hizmet Birimi Sorumlusu ” veya üniversitelerde “Öğretim Elemanı” olarak çalışabilirler.

Güncelleme : 01.12.2020
  • 1. Kan Bankacılığı ve Transfüzyon Tıbbı alanında sahip olduğu bilgiyi etik ilkeler çerçevesinde, yaptığı özgün ve bağımsız çalışmalar yoluyla zenginleştiren,
  • Disiplinler arası ilişkileri kavrayan ve liderlik yapabilen,
  • Bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimine katkıda bulunan,
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel faaliyetlerini kullanarak alana yeni düşünce, kavram ve yöntem geliştiren,
  • Kan bileşenlerinin sağlanması, işlenmesi, saklanması ve nakli gibi temel konularda standardizasyonun sağlanması için çalışan, kan bileşenlerinin uygun ve etkin kullanımının öğretilmesi, hemovijilans sisteminin geliştirilip uygulanması ile ilgili eğitim-öğretim faaliyetlerinde gereksinim duyulan akademik donanımı kazanmış hekimler yetiştirmektir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
44355
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
44344
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
334
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
3
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
4
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
3
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
43
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
3
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
33
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
3
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
44
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
44
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
5
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
4
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
4
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
55
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
4
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
543
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
55
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
44
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
443
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
4
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
3
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
55

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek