Nükleer Tıp Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
1.Temel radyasyon fiziği kavramlarının anlaşılması sağlanacaktır.
2.Çalışma ortamında nükleer tıp fiziği uygulama ve gerekliliği elde edilecektir
3.Radyasyondan korunma yöntemleri hakkında araştırmalar yapılması sağlanır.
4.Nükleer Tıp fiziği alanında ulusal ve uluslararası gelişmeler araştırılır.
5.Nükleer Tıp fizikçisi olarak hastane ortamında istihdam edilen veya edilecek personelin sorumlulukları hakkındaki bilgiler elde edilir.
6.Nükleer Tıp fizikçisi olan personelin yurt ve dünya genelinde görev dağılımı hakkında tartışmalar yapılır.
7.Hastane ortamında radyoaktif uygulamalar sonrasında oluşan radyoaktif atıklarla ilgili bilgiler sunulur.
8. Radyoaktif atık yönetimi, yapılması gereken uygulamalar ve kullanılacak cihazlar ile ilgili ulusal ve uluslar arası yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilir.
9.Çalışma ortamında radyasyondan korunma kapsamında yapılan müdahaleleri gözlemlenir.
10. Herhangi bir radyasyon acil durumu sırasında yapılacak işlemler, kullanılacak gereçler, personelin sorumlulukları hakkında değerlendirilmeler sunulur.
Programın Amacı
Doktora programının amacı; Nükleer tıp görüntüleme teknolojisinde en modern sistemleri kullanabilen, kalite kontrol, kabul testleri ve kalibrasyonları yapabilen, Radyonüklid Dozimetri konusuna hakim, açık radyoaktif kaynaklar ile çalışma prensiplerine ve radyoaktif atık yönetimi ve radyasyon güvenliği konularında yetkin olan akademik bireylerin yetişmesidir.
Programın Eğitim Türü
Tam zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Programı bitirenlere “Bilim Doktoru” ünvanı verilir.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” uyarınca (4. Bölüm/Madde 20-24,37) yapılmaktadır. Eğitim programı; ilk 2 yılda temek teknik dersleri ve seminer konularını içeren ders programı ile yeterlilik sınavı sonrasında başlayacak 2 yıllık tez döneminde tez hazırlığı sürecini içerir. Nükleer Tıp Doktora eğitimi sırasında öğrencilere seçmeli ve zorunlu olarak Nükleer Tıp Fiziği, Nükleer Tıp ve Klinik Nükleer Tıp alanlarında dersler verilir.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Koşullar, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nde aşağıdaki başlıklar altında açıklanmıştır.
• Yatay geçişle öğrenci kabulü (Madde 14)
• Özel öğrenci kabulü (Madde 15)
• Bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü (Madde 16)
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Nükleer Tıp Doktora programından mezun olanlar Medikal Fizik Uzmanı olarak Nükleer Tıp Kliniklerinde görev yapabilirler. Akademik olarak üniversitelerin öğretim üyesi kadrolarında görev yapabilirler.
- Temel radyasyon fiziği kavramlarına hakimdir. Konu ile ilgili ölçüm ve hesapları istatistiksel metotlar eşliğinde güncele uygular ve raporlar.
- Çalışma ortamında nükleer tıp ve nükleer tıp fiziği uygulama ve gerekliliği konusunda bilgi ve yetki sahibidir. Bu konuda ulusal ve uluslararası bilimsel araştırmalar yapar
- Radyasyondan korunma yöntemleri hakkında araştırmalar yapmıştır ve uygulayabilir düzeydedir. Radyasyondan korunma gereklilikleri ve toplumun radyasyondan korunması ile ilgili bilimsel araştırmalar eşliğinde sunumlar ve yayınlar yapar.
- Nükleer Tıp fiziği ve Nükleer Tıp alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri araştırmıştır. Çalışma alanındaki güncel bilgileri çalışma ortamına aktarır ve yetki kullanır.
- Nükleer Tıp fizikçisi olarak hastane ortamında istihdam edilen veya edilecek personelin sorumlulukları hakkındaki bilgi sahibidir. Radyoaktif uygulamalar için ve herhangi bir radyoaktif acil durum anında ekip oluşturma becerisine ve yetkisine sahiptir.
- Hastane ortamında radyoaktif uygulamalar sonrasında oluşan radyoaktif atıklarla ilgili bilgilere hakimdir ve uygular.
- Radyoaktif atık yönetimi konusunda yapılması gereken uygulamaları ve kullanılacak cihazlar ile ilgili ulusal ve uluslar arası yönetmelikler çerçevesinde araştırır ve kullanıma sunar
- Çalışma ortamında radyasyondan korunma kapsamında yapılan müdahaleleri gözlemler, acil durum planı hazırlar
- Herhangi bir radyasyon acil durumu sırasında yapılacak işlemler, kullanılacak gereçler, personelin sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. Bu tür bir durumda görev ve sorumluluk alır.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
Bilgi | |||||||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | ||||||||||
Beceriler | |||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 5 | 5 | |||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Yetkinlikler | |||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 | ||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 | 5 | |||||||||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 5 | ||||||||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 5 | 5 | |||||||||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek