Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Radyasyon Güvenliği ve Biyodozimetresi Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 01.12.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

1.        Temel radyasyon fiziği kavramlarının anlaşılması sağlanacaktır.

2.       Çalışma ortamında nükleer tıp fiziği uygulama ve gerekliliği elde edilir.

3.       Radyasyondan korunma yöntemleri hakkında araştırmalar yapması sağlanır.

4.       Radyasyondan korunma kural ve esasları öğrenilir ve bu doğrultuda hastane ortamında gerek personel gerekse hastaların radyasyon korunması konusunda girişimlerde bulunulur.

5.       Nükleer Tıp fizikçisi olarak hastane ortamında  istihdam edilen veya edilecek personelin sorumlulukları hakkındaki bilgileri elde edilir.

6.       Biyodozimetri konusunda güncel bilgiler doğrultusunda hesaplamalar yapılır.

7.       Hastane ortamında radyoaktif uygulamalar sonrasında oluşan radyoaktif atıklarla ilgili bilgiler sunulur.

8.       Radyoaktif atık yönetimi, yapılması gereken uygulamalar ve kullanılacak cihazlar ile  ilgili ulusal ve uluslar arası yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilir.

9.       Çalışma ortamında radyasyondan korunma kapsamında yapılan müdahaleleri gözlemlenir.

10.  Herhangi bir radyasyon acil durumu sırasında yapılacak işlemler, kullanılacak gereçler, personelin sorumlulukları hakkında değerlendirilmeler sunulur.

Programın Amacı

Programın temel amacı;  Nükleer tıp alanında son yıllarda gerçekleşen gerek tedavi gerek görüntüleme alanındaki  yenilikleri yakından takip edecek ve uygulayacak yeni çalışma alanlarında araştırıcıların yetişmesidir. Bu yüksek lisans programı klinik, uygulamalı klinik ve temel bilimlerde özelleşmiş ya da ileri eğitim gerektiren alanlarda bilgi ve beceri geliştirmeyi hedefler. Programın temel amacı Nükleer tıp görüntüleme teknolojisinde en modern sistemleri kullanabilen, kalite kontrol, kabul testleri ve kalibrasyonları yapabilen,  Biyodozimetri  konusuna hakim, açık radyoaktif kaynaklar ile çalışma prensiplerine ve radyoaktif atık yönetimi ve radyasyon güvenliği  konularında yetkin olan akademik bireylerin yetişmesidir.

Programın Eğitim Türü

Tam Zamanlı 1. Öğretim Tezli Yüksek Lisans, Sağlık, Mühendislik

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans Derecesi/Bilim Uzmanlığı

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Ölçme ve değerlendirmede Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 21'inci maddesinde belirtilen esaslar uygulanacak olup; ara (vize) sınav, ödev veya proje notu ve yarıyıl sonu (final) şeklinde üç (3) adet sınav yapılmaktadır. (Aynı sınavlar özel öğrenciler için de uygulanacaktır.)Ders başarı notuna ara (vize) sınav katkısı % 30, proje veya ödevin katkısı % 20 ve yarıyıl sonu (final) sınavının katkısı % 50 oranında hesaplanmaktadır. Tezli Yüksek Lisans Programı dört yarıyıllık bir eğitim sürecinden oluşur. Birinci ve ikinci yarıyılda öğrenci teorik dersler alır ve bir seminer çalışması yürütür, üçüncü ve dördüncü yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Program, öğrencinin her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en çok altı yarıyılda tamamlanır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Koşullar, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nde aşağıdaki başlıklar altında açıklanmıştır.

•         Yatay geçişle öğrenci kabulü (Madde 14)

•         Özel öğrenci kabulü (Madde 15)

•         Bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü (Madde 16)

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Radyasyon Güvenliği ve Biyodozimetri  Yüksek Lisans Programını tamamlayanlar ‘’Sağlık Fizikçisi’’ Unvanı ile Hastanelerde Nükleer Tıp Kliniklerinde Medikal fizikçi olarak çalışabilirler.

 

Güncelleme : 01.12.2020
  • Temel radyasyon fiziği kavramlarına ve uygulamalarına hakimdir.
  • Çalışma ortamında nükleer tıp fiziği uygulama ve gerekliliğini sağlar. istatistiksel hesaplama yöntemlerine hakimdir. Nükleer tıp fiziği ve uygulamaları hakkında güncel olan ulusal ve uluslararası yayınları takip eder ve çalışma arkadaşlarına sunar.Takım liderliği yapar.
  • Radyasyondan korunma yöntemleri hakkında araştırmalar yapar. Ulusal ve uluslararası düzenlemeleri güncele yansıtır.
  • Radyasyondan korunma kural ve esasları öğrenir ve bu doğrultuda hastane ortamında gerek personel gerekse hastaların radyasyon korunması konusunda girişimlerde bulunur.
  • Nükleer Tıp fizikçisi olarak hastane ortamında istihdam edilen veya edilecek personelin sorumlulukları hakkındaki bilgileri elde eder.
  • Biyodozimetri konusunda güncel bilgiler doğrultusunda hesaplamalar yapar.
  • Hastane ortamında radyoaktif uygulamalar sonrasında oluşan radyoaktif atıklarla ilgili bilgiler sunar.
  • Radyoaktif atık yönetimi, yapılması gereken uygulamalar ve kullanılacak cihazlar ile ilgili ulusal ve uluslar arası yönetmelikler çerçevesinde değerlendirir.
  • Çalışma ortamında radyasyondan korunma kapsamında yapılan müdahaleleri gözlemler.
  • Herhangi bir radyasyon acil durumu sırasında yapılacak işlemler, kullanılacak gereçler, personelin sorumlulukları hakkında değerlendirilmeler sunar
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
55554335
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
44444353
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
34543
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
532
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
453
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
4543
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
3544
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
34455
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
353
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
343
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
454
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
53554
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
453
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
33
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
544
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
45
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
44
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
4445
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
5
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
44532
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
533
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
45
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
345442
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
35454
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
4545
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
54
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
5445

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek