Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Radyofarmasi Doktora Programı

Güncelleme : 01.12.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

·         Radyofarmasi, Radyofarmasist, Radyofarmasötik ve radyokimyasal  ile ilgili tanımları öğrenir.

·         İlaç Taşıyıcı Sistemler hakkında genel bilgiye sahip olunur.

·         Radyofarmasinin sağlık alanındaki önemi ve ilgili terminolojisi hakkında genel bilgi sahibi olunur.

·         Radyofarmasötiklerin sınıflandırılması, yarılanma ömürleri, ideal radyofarmasötiklerin özellikleri Radyoaktif materyallerin elde edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur.

·         Radyofarmasötiklerin kalite kontrolleri, Görüntülemede Kullanımları Üzerinde Çalışmalar hakkında bilgi sahibi olunur.

·         Radyofarmasi laboratuar tasarımı hakkında genel bilgileri öğrenir.

·         Farmakopeler hakkında teorik donanıma sahip olur.

·         Radyofarmasötik kit formülasyonları, stabiliteleri ve görüntülemenin iyileştirilmesi üzerinde çalışmalar yapar.

·         Farmasötik formlarının radyasyonla sterilizasyonu üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.

Programın Amacı

Programın temel amacı; Nükleer Tıp’taki Radyofarmasi alanında, güncel radyofarmasi uygulamalarına, radyofarmasinin sağlık alanındaki önemine ve ilgili terminolojisine hakim radyofarmasist yetiştirmektir. Nükleer tıp alanında son yıllarda gerçekleşen gerek tedavi gerek görüntüleme alanında kullanılan radyofarmasötik ilaçların gelişimini yakından takip edecek ve uygulayacak, radyofarmasi bilim dalına hakim akademik bireylerin yetişmesidir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Bilim Doktoru” ünvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 8 yarıyıldır.

Programdan mezun olabilmek için, toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlilik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasının başarıyla tamamlanması gereklidir. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Radyofarmasi Doktora Programına başvuru, kayıt ve yatay geçiş işlemleri hakkında gerekli güncel bilgiler Sağlık Bilimleri Üniversitesi genel ağ sayfasında yer alan Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde yer almaktadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Radyofarmasi  Doktora programını tamamlayan öğrenciler radyofarmasist olarak Nükleer Tıp Kliniklerinde görev yapabilirler. Akademik olarak üniversitelerin öğretim üyesi kadrolarında görev yapabilirler.

Güncelleme : 01.12.2020
  • Radyofarmasi alanında yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. Klinikte kullanılan radyofarmasötikler, hazırlanmaları ve kullanım alanları hakkında teorik ve pratik eğitime hakimdir.
  • Doktora eğitimi sırasında edindiği bilgi ve becerileri mevcut yasa ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinin her alanında uygular.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim, uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde Radyofarmasi alanına yönelik sorunları ve gelişmeleri takip eder, mesleki uygulamalardaki kalitenin arttırılmasına yönelik çalışmalarda aktif görevler alır.
  • İlgili yönetmelikleri bilir ve uygulanmasını sağlar. Radyofarmasi laboratuvar tasarımını bilir.
  • Kalite kontrol yöntemlerini bilir ve Radyofarmasötiklerin kullamını etkileyen faktörleri tespit eder.
  • Radyofarmakolojinin prensipleri, problemleri ve eğilimleri bilir ve yeni radyofarmasötiklerin tasarımını, işaretleme metodları bilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
445544
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
4444444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
4
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
45
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
543
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
55
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
33
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
3
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
4324
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
3
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
44454
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
4444
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
3
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
4
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
3
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
4
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
54
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
445
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
5443
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
334
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
343
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
334
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
44
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
5
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
55

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek