Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Protez-ortez Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 20.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Ortez ve protez alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrayabilir.

Ortez ve protez laboratuvarının nasıl işlemesi gerektiğini idrak edebilir.

Ortez ve protez üretiminde kullanılan yöntemleri sıralayabilir ve uygulayabilir

Ortez ve protez konusunda sağlık hizmetlerinin yönetim ve organizasyonunu sağlayabilir.

Ortez ve protez ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri, küresel bir bakış açısıyla izleyip değerlendirebilir.

Mevcut teknoloji ve bilimsel gelişmeler doğrultusunda Ortez ve protez hizmetlerinin belirlenmesinde görev alabilir.

Bir araştırmayı tasarlayabilir, uygulayabilir ve araştırma sonuçlarına dayalı akademik bir makale yazabilir.

Programın Amacı

Başta hastaneler olmak üzere, diğer sağlık kuruluşları ve laboratuvarlarda çalışabilecek, bilgi ve tecrübe yönünden yeterli ve nitelikli ara elemanlar yetiştirmek.

Programın Eğitim Türü

Yüz yüze eğitim

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere Yüksek Lisans diploması ve Ortopedik Protez ve Ortez bilim uzmanı unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Yüksek lisans programının süresi iki yıldır.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Ortez ve protez Yüksek lisans programına, S.B.Ü. Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü Başvuru Koşullarını sağlayan adaylar kabul edilir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Sağlık kuruluşları

Ortez Protez laboratuvarları

Sağlık Bakanlığı

Üniversiteler

Güncelleme : 19.11.2020
  • Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
  • Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
  • Ortopedik Protez ve Ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
  • Ortopedik protez ve ortez alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
  • Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
  • Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir
  • Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
  • Ortopedik ortez ve protez alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567891011121314
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
44444444444444
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
44444444444444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
44444444444444
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
33333333333333
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
44444444444444
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
44444444444444
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
33333333333333
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
33333333333333
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
33333333333333
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
33333333333333
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
44444444444444
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
33333333333333
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
44444444444444
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
44444444444444
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
44344444444444
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
44444444444444
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
44444444444444
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
44444444444444
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
44444444444444
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
44444444444444
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
34333333333333
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
44444444444444
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
44444444444444
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
44444444444444
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
44444444444444
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
44444444444444
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
33333333333333
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
55555555555555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek