Radyoterapi Fiziği Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
-Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Radyoterapi Fiziği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
-Radyoterapi Fiziği alanında disiplinler arası etkileşimleri kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek sentezleyip uzmanlık gerektiren bilgilere ve özgün sonuçlara ulaşır.
-Radyoterapi Fiziği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
-Radyoterapi Fiziği alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce yöntemleri geliştirir.
-Radyoterapi Fiziği alanında araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır ve yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirip klinik uygulamalarda kullanır.
-Radyoterapi Fiziği alanında bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
Programın Amacı
u program ile Radyoterapi alanında kullanılan ileri teknoloji ürünü cihazlarla geliştirilmiş olan kompleks tedavi tekniklerini doğru ve güvenilir olarak uygulanabilmesi, klinik rutinde bu sorumlulukları yerine getirebilecek Sağlık Fizikçilerini yetiştirmek amaçlanmıştır. Aynı zamanda radyoterapi fiziği alanında ülkemizin ihtiyacı olan devamlılığın ve yaygınlaştırmanın gereği olarak akademik Radyoterapi Fizikçilerini yetiştirmektir.
Programın Eğitim Türü
Tam zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Programı bitirenlere “Doktora Derecesi/Bilim doktoru” ünvanı verilir.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Radyoterapi Fiziği Doktora Programının süresi 4 yıl (8 yarıyıl) dır.İlk 4 yarıyılda öğrenci teorik dersler alır, 2 seminer hazırlar ve son 4 yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Doktora programı, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 8 yarıyıl olup azami tamamlama süresi 12 yarıyıldır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, SBÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Radyasyon Onkolojisi Ana Bilim Dalı, Radyoterapi Fiziği Doktora Programına başvuran adayların, fen-edebiyat veya mühendislik fakültelerinin fizik lisans ve fizik mühendisliği bölümlerinin birinden mezun olup, Medikal Fizik alanındaki yüksek lisans programlarından birini başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir.
Ayrıca adayların Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü yüksek lisans programı öğrenci kabul esaslarında belirtilen nitelikleri taşımaları gerekmektedir.
a) ALES’ten sayısal puan türünde en az 65 puan almış olmak gerekir.
b) YDS’den en az 55 puan almış olmak gerekir.
c) Mülakatta, adaylar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatın değerlendirilmesinde adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini ve hedeflerini belirten kompozisyon da dikkate alınabilir.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Mezunlar tüm Radyasyon Onkolojisi Kliniklerinde TAEK tarafından lisans alarak Sağlık Fizikçisi olarak görev yapabilirler. Üniversitelerde Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı bünyesinde “öğretim görevlisi” olarak görev yapabilirler.
- Radyoterapi cihazlarının teknik ve dozimetrisinin geliştirilmesi,
- Tedavi cihazlarının belirli kalite kontrol uygunluk protokollerine göre faaliyet göstermesinin devamlılığını sağlama,
- Uygun tedavi tekniklerinin seçimi,
- Hastanın ve diğer çalışanların radyasyon güvenliğini sağlama,
- Hasta dozimetrisi, karmaşık gereçlerin ve yöntemlerin geliştirilmesi, kullanılması ve optimizasyonudur.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Bilgi | |||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Beceriler | |||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | ||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | ||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | ||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | ||
Yetkinlikler | |||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | ||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | ||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek