Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Radyoterapi Fiziği Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 01.12.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

1.Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Radyoterapi Fiziği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
2.Radyoterapi Fiziği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
3.Radyoterapi Fiziği alanında ediniği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
4.Radyoterapi Fiziği alanında karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.
5.Radyoterapi Fiziği alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapabilir.
6.Radyoterapi Fiziği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7.Radyoterapi Fiziği alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
8.Radyoterapi Fiziği alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel etik değerleri gözetir ve öğretir.
9.TAEK koşullarına uygun şekilde Radyasyon Onkolojisi kliniğinde klinik uygulamaları yönetir, problemlere uygun çözümler üretebilir.

Programın Amacı

Yüksek Lisans Programının amacı; Radyasyon Onkolojisi Disiplininde iyonlaştırıcı radyasyonun klinik, teorik ve pratik uygulamalarının eğitimi sırasında yüksek teknoloji Radyoterapi Sistemlerini kullanarak ulusal ve uluslararası düzeyde Sağlık Fiziği araştırmaları ve yayınları yapabilecek yeterliliğe getirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Sağlık Fizikçisi (Radyoterapi Fiziği)” ünvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Radyasyon Onkolojisi Ana Bilim Dalı, Radyoterapi Fiziği Yüksek Lisans Programına başvuran adayların, fen-edebiyat veya mühendislik fakültelerinin fizik lisans ve fizik mühendisliği bölümlerinin birinden mezun olmaları gerekmektedir.
Ayrıca adayların Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü yüksek lisans programı öğrenci kabul esaslarında belirtilen nitelikleri taşımaları gerekmektedir.
a) ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 puan almış olmak gerekir.
b) YDS’den en az 50 puan almış olmak gerekir.
c) Mülakatta, adaylar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatın değerlendirilmesinde adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini ve hedeflerini belirten kompozisyon da dikkate alınabilir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar tüm Radyasyon Onkolojisi Kliniklerinde TAEK tarafından lisans alarak Sağlık Fizikçisi olarak görev yapabilirler.

Güncelleme : 01.12.2020
  • Tıbbi tedavi ve görüntüleme cihazlarının geliştirilmesi,
  • Tıbbi tedavi ve görüntüleme için yeni hesaplama tekniklerinin ve metotlarının geliştirilmesi,
  • İyonlaştırıcı radyasyonun hasta tedavisinde kullanım tekniklerinin geliştirilmesi. Daha etkin tedavi planlama süreçleri geliştirilmesi ile hastaya etkin radyasyon dozu verilerek en iyi tedavinin uygulanmasının sağlanması.
  • Radyasyon ölçüm, radyasyondan korunma, kalite kontrol ve kalite güvenirlik metotlarının geliştirilmesi ve uygulanması.
  • Yeterli donanıma sahip sağlık fizikçisi yetiştirilmesi
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
33433
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
33324
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
23321
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
32
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
31434
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
23
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
3253
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
41
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
24
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
34
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
33
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
2
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
4243
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
425
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
4
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
34
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
3
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
2355
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
23
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
11
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
324
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
4
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
445

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek