Restoratif Diş Tedavisi Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
· Dişlerin genel durumunu aşağıdaki hususları göz önüne alarak değerlendirir.
· Çürük ve çürük dışı progressif sert doku kayıpları (Erozyon, Aşınmalar ve Abfraksiyon) tedavi eder.
· Anomaliler (diş arkındaki konum, boyut, şekil, sayı ve doku anomalileri ) bilir.
· Estetik (dişlerin klinik kuron, boyut oranları, kurvaturlar, renkler) restorasyonlar yapabilir.
· Sentrik ve dinamik okluzyondaki interferensler belirler.
· Periodontal sağlığı ve sorunları (ressesiyon, Hipertrofi veya hiperplazileri vb) değerlendirir.
· Dişlerde görülen gelişimsel yada kazanılmış madde kayıplarının ve morfolojik sorunların giderilmesi yapabilir.
· Bireyde progressif sert doku kayıplarına (erozyon ve Aşınmalar) zemin hazırlayan yada hazırlayacak olan faktörleri belirler ve süreçleri kontrol atında tutacak olan tedavi planlamalarını yapar.
· Non-invasif tedavi gereksinimlerini saptar ve uygun yöntemi belirleyerek tedaviyi planlar.
· Periapikal ve Bite-wing radyografileri çeker ve yorumlar.
· Hastada muayene sırasında saptadığı bulguları dikkate alarak hastayı ilgili diğer tıp yada diş hekimliği uzmanlarına yönlendirir.
· Büyük madde kayıplarında gereğinde endodontik tedavi görmüş dişde post kore uygulamaları ile kronu restorasyonlara hazırlar.
· İndirekt restorasyonlarda adesif simantasyon yapar.
· Konservatif ve estetik restorasyonlar yapar.
· Şekil, hacim, diş arkında konum anomalisi mevcut dişlerin adesif sistemler ve kompozit materyal ile direkt veneer yada kompozit, seramik meteryai ile laminate veneer ile restore eder.
· Diastamaları direkt kompozit uygulamaları ya da lamina veneerler ile kapatır.
· Mobilite gösteren dişlerin splintlenmesini yapar.
· Servikal duyarlılık tedavilerini yapar
· Sentrik ve dinamik okluzyonda ortaya çıkan kapanış interferenslerini selektif aşındırma ile giderir.
Programın Amacı
Müfredatın amacı; uzmanlık eğitimi almak üzere başvuran adaylara verilecek eğitimin asgari standartlarını belirleyerek, uzmanlık öğrencilerini dişler üzerindeki problemlerin teşhis ve tedavisinde yetkin kılmak, bu eğitimi verecek tüm eğitim kurumlarının bu koşullara uymasını sağlamak ve onları tıp ahlakı yönüyle iyi bir uygulayıcı haline getirmektir.
Programın Eğitim Türü
Yüz yüze eğitim
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
“Restoratif Diş Tedavisi Uzmanı”
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Yüksek lisans programının süresi 4 yıldır.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Tıbbi KBRN Yüksek lisans programına, S.B.Ü. Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü Başvuru Koşullarını sağlayan adaylar kabul edilir.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Sağlık Bakanlığı
Üniversiteler
Özel Sektör
- Restoratif diş tedavisi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrayabilir.
- Restoratif diş tedavisi alanında kullanılan materyalleri bilir.
- Çürük ve çürük dışı progressif sert doku kayıpları tedavi edebilir.
- Estetik (dişlerin klinik kuron, boyut oranları, kurvaturlar, renkler) restorasyonlar yapabilir.
- Periodontal sağlık değerlendirebilir.
- Dişlerde görülen gelişimsel yada kazanılmış madde kayıplarının ve morfolojik sorunların giderilmesi için gerekli restoratif tedavileri yapabilir.
- Periapikal ve Bite-wing radyografileri çeker ve yorumlayabilir.
- Diastamaları direkt kompozit uygulamaları ya da lamina veneerler ile kapatabilir.
- Restoratif diş tedavisi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri, küresel bir bakış açısıyla izleyip değerlendirebilir.
- Bir araştırmayı tasarlayabilir, uygulayabilir ve araştırma sonuçlarına dayalı akademik bir makale yazabilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek