Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Askeri Psikoloji Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 01.12.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

1.Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak askeri psikoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
2.Askeri psikoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
3.Askeri psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
4.Askeri psikoloji alanında karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme yeteneği kazanır.
5.Askeri psikoloji alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapabilir.
6.Askeri psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
7.Askeri psikoloji alanında strateji, politika ve uygulama planı geliştirir. Elde dilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8.Askeri psikoloji alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.

Programın Amacı

Tezli Yüksek Lisans Programı. Programın amacı; öğrencinin askeri psikoloji alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans Derecesi/Bilim Uzmanlığı

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Tezli Yüksek Lisans Programı dört yarıyıllık bir eğitim sürecinden oluşur. Birinci ve ikinci yarıyılda öğrenci teorik dersler alır ve bir seminer çalışması yürütür, üçüncü ve dördüncü yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Program, öğrencinin her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en çok altı yarıyılda tamamlanır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Askeri Psikoloji Yüksek Lisans Programına;
a) Üniversitelerin psikoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, sosyal hizmet, sosyoloji, hemşirelik bölümlerinin birinden veya aynı düzeyde bir askeri okuldan lisans derecesi ile mezun olmak
b) Devletin askeri veya güvenlikle ilgili bir kurumunda çalışıyor olmak
c) “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.

İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 8-10’dan ulaşılabilir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar, askeri ve güvenlikle ilişkili devlet kurumlarında, personelin ruh sağlığına yönelik hizmetlerde çalışabilirler.

Güncelleme : 01.12.2020
  • Askeri psikoloji alanında kazandığı bilgiyi uygulamaya yansıtabilen,
  • Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalar yaparak bilgiyi değerlendirebilen,
  • Kişisel gelişim ve bilgiye ulaşmada etik ilkeleri benimsemiş,
  • Eleştirel bakış açısı ile psikolojinin bazı özel konularına ve mesleki sorunlara duyarlı yetiştirmektir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
3343
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
3433
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
333
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
4
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
4354
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
353
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
43
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
42
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
25
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
342
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
3334
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
33
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
5
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
2
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
1413
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
323
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
334
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
34
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
433
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
55
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
353
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
22
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
2
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
332
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
5
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
3

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek