Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Sosyal Hizmet Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 16.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Sosyal Hizmet Yüksek Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sosyal Hizmetler Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. grup ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir. 

Programın Amacı

Sosyal hizmet alanında uzmanlaşmış insan gücü ihtiyacına istinaden genç akademisyenlerin ve profesyonellerin yetişmesine olanak sağlayarak, bu alandaki ihtiyaca cevap verilmesi, böylece toplumsal sorunlara  müdahalede akademik çalışmalarla uygulamanın birbirini tamamlamasına olanak sağlanması amaçlanmaktadır.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Sosyal Hizmet Bilim Uzmanı“ unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 4 yarıyıldır.

Programdan mezun olabilmek için, toplam yirmi bir ulusal krediden ve 120 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasının başarıyla tamamlanması gereklidir. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir. 

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Sosyal Hizmet Yüksek Lisans Programına başvuru, kayıt ve yatay geçiş işlemleri hakkında gerekli güncel bilgiler Sağlık Bilimleri Üniversitesi genel ağ sayfasında yer alan Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde yer almaktadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Sosyal Hizmet Yüksek Lisans Programı'ndan mezun olanlar kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında birçok istihdam olanaklarına sahiptirler. Bu kurum ve kuruluşlarda, toplum lideri, proje yürütücüsü ve asistanı, politika belirleyici, insan hakları savunucusu ve birim yöneticisi gibi farklı görevler alabilirler.

Sosyal Hizmet mesleği adayları; 

Adalet Bakanlığı merkez teşkilatı ile bağlı Çocuk Mahkemeleri, Çocuk Ağır Ceza Mahkemeleri, Aile Mahkemeleri, Denetimli Serbestlik Birimleri, Cezaevleri, Islahevlerinde,

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı merkez teşkilatı ile bağlı İl Müdürlükleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Şehit Yakını ve Gazi Hizmetleri Birimi, Kreş ve Gündüz Bakımevleri, Kız ve Erkek Yetiştirme Yurtları, Sevgi Evleri, Çocuk Evleri, Çocuk ve Gençlik Merkezleri, Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Huzurevi ve Yaşlı Bakım Rehabilitasyon Merkezleri, Yaşam Evleri, Aile Danışma Merkezleri, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumunda,

Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez teşkilatı ile bağlı İl Müdürlükleri, Kredi ve Yurtlar Kurumuna Bağlı Birimlerde,

Millî Savunma Bakanlığı ve bağlı birimlerinde,

İçişleri Bakanlığı ve bağlı birimlerinde,

Millî Eğitim Bakanlığı ve bağlı okullarda,

Üniversitelerde; akademisyen olarak akademik birimlerde, meslek mensubu olarak Hastane ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlıklarında,

Sağlık Bakanlığı merkez teşkilatı ile bağlı İl Müdürlükleri, Hastanelerin Tıbbi Sosyal Hizmet Birimleri, Hasta İletişim Birimleri, Hasta ve Çalışan Güvenliği Birimleri, Doku-Organ Bağış Birimleri, Evde Sağlık Hizmetleri Birimleri, Palyatif Bakım Servisleri, Psikiyatri Servisleri, Toplum ve Ruh Sağlığı Merkezleri, Çocuk İzlem Merkezleri, Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezleri, Alkol ve Madde Bağımlılığı Tedavi ve Eğitim Merkezleri, Uçucu Madde Bağımlıları Merkezleri, Çocuk Ergen Alkol ve Madde Bağımlılığı Tedavi Merkezleri, Toplum Sağlığı Merkezlerinde,

Sivil Toplum Kuruluşları ve Vakıflarda istihdam edilebilmektedir.

Güncelleme : 16.11.2020
  • Sosyal hizmet bilgi beceri değer ve uygulamaları konusunda akademik çalışma yapabilecek donanımda meslek elemanları yetiştirmek
  • Toplumsal sorunlara müdahale edebilecek uzman meslek elemanlarının yetiştirilmesine imkan vermek
  • Ulusal ve uluslararası çapta çocuk, yaşlı, engelli, kadın, göçmen ve mülteci, okul sosyal hizmeti, adli sosyal hizmet, tıbbi ve psikiyatrik sosyal hizmet alanlarında bakanlıklar, sivil toplum kuruluşları ve bunun gibi kurumlar tarafından yürütülen araştırma ve uygulama çalışmalarına danışmanlık düzeyinde katkıda bulunmak.
  • Bilgi, beceri ve değer temelinde Ulusal ve uluslararası düzeyde sosyal hizmet çalışmalarına katılım sağlamak ve katkıda bulunmak.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
5554
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
5555
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
5345
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
544
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
555
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
35
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
3343
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
333
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
3
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
4
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
43
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
423
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
3
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
55
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
54
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
43
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
434
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
344
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
2555
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
34
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
555
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
454
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4434
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
43
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
435
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
34
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
4

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek