Sportif Performans Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Sportif Performans alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
Sportif Performans alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
Sportif Performans alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
Sportif performans alanında karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.
Sportif performans alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapabilir.
Sportif performans alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Sportif performans alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Sportif performans alanında strateji, politika ve uygulama planı geliştirir. Elde dilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Sportif performans alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
Programın Amacı
Sportif Performans alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yapabilen, bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanan öğrenciler yetiştirmektir.
Programın Eğitim Türü
Yüz yüze eğitim
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Bilim Uzmanı
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Tezli Yüksek Lisans Programı olup dört yarıyıllık bir eğitim sürecinden oluşur.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Tıp fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu lisans mezunu olan, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşullarını sağlayan adaylar kabul edilir.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Hastanelerde, aile sağlığı merkezlerinde, tıp merkezlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, ayaktan teşhis ve tedavi hizmeti sunan sağlık kuruluşlarında, tüm özel ve kamu hastanelerinde, tüm takım ve kulüplerde “sportif performans uzmanı” olarak ayrıca üniversitelerde “Araştırma Görevlisi” veya “Öğretim Görevlisi” olarak çalışabilirler.
- Lisans düzeyi yeterliliğine uygun olarak sportif performans alanında en son güncel bilimsel bilgilere sahiptir ve bunları geliştirir.
- Sportif Performans alanındaki bilgileri; spor ile ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlama ve yeni bilgiler oluşturur
- Sportif performansı geliştirmek için sportif performans alanında öğrenilen teorik ve pratik bilgileri nasıl kullanacağını bilir
- Sportif performans alanında karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer
- Sportif performans alanında uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapabilir.
- Sportif performans alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
- Sportif performans alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- portif performans alanında strateji, politika ve uygulama planı geliştirir. Elde dilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Spor performansı alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması sırasında bilimsel ve etik değerleri bilir ve uygular.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 5 | 4 | 5 | |||||||||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 4 | 5 | 5 | |||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 4 | 5 | 5 | |||||||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 5 | 4 | 5 | |||||||||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek