Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
PY1. Dalış hastalıklarını doğru şekilde değerlendirip ve uygun tedavi yaklaşımını bilir.
PY2. Dalgıç muayeneleri ile ilişkili mevzuatı bilir.
PY3. Basınç odasının çalışma prensiplerini bilir.
PY4. Basınç odasının kurulumu ve periyodik bakımı esnasında yapılması gereken temel testleri bilir.
PY5. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Kliniği personelinin sorumluluklarını sayar.
PY6. Hiperbarik oksijen tedavisi endikasyonlarını bilir.
PY7. Hiperbarik oksijen tedavisi protokollerini ve uygulama alanlarını bilir.
PY8. Hiperbarik oksijen tedavisi esnasında gelişebilecek komplikasyonları doğru şekilde değerlendirir.
PY9. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PY10. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PY11. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak kullanarak yeni düşünce yöntemleri geliştirir.
PY12. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır ve yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımda değerlendirir.
PY13. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PY14. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PY15. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PY16. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirir.
PY17. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında, bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder. Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
Programın Amacı
Doktora programının amacı: Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp bilim alanında, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniz ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmaktır.
Programın Eğitim Türü
Tam Zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Doktora Derecesi/Bilim Doktoru
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp doktora programının öğretim süresi normal koşullarda dört yıl (sekiz yarıyıl)dır. İlk dört yarıyılda öğrenci teorik dersler alır, iki seminer hazırlar ve son dört yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Doktora programı, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıldır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, SBÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir. Programın öğretim dili Türkçe’dir.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Koşullar, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nde aşağıdaki başlıklar altında açıklanmıştır.
• Yatay geçişle öğrenci kabulü (Madde 14)
• Bilimsel Hazırlık Programına öğrenci kabulü (Madde 16)
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Mezunlar, üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilirler.
- Dalış hastalıklarını doğru şekilde değerlendirip ve uygun tedavi yaklaşımını bilir.
- Dalgıç muayeneleri ile ilişkili mevzuatı bilir.
- Basınç odasının çalışma prensiplerini bilir.
- Basınç odasının kurulumu ve periyodik bakımı esnasında yapılması gereken temel testleri bilir.
- Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Kliniği personelinin sorumluluklarını sayar.
- Hiperbarik oksijen tedavisi endikasyonlarını bilir.
- Hiperbarik oksijen tedavisi protokollerini ve uygulama alanlarını bilir.
- Hiperbarik oksijen tedavisi esnasında gelişebilecek komplikasyonları doğru şekilde değerlendirir. .
- PY9. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
- PY10. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
- PY11. Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak kullanarak yeni düşünce yöntemleri geliştirir.
- Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır ve yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımda değerlendirir.
- İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
- Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
- Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirir.
- Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp alanında, bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder. Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
Bilgi | |||||||||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 | ||||||||||||||||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||
Beceriler | |||||||||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
Yetkinlikler | |||||||||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 | 5 | |||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek