Tıbbi Farmakoloji Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
1. Düşünme, sorgulama, yaratma ve problem çözme becerilerine sahiptir.
2. Farmakoloji lisans becerilerine dayalı alanda, bilgilerin genişletilebilmesi ve derinleştirilebilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3. Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlar, ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırır.
4. Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz eder, farmakolojik açıdan değerlendirir.
5. Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda bulguları bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırır.
6. Deney hayvanları ile ilaç araştırmalarında çalışmanın önemini açıklar.
7. Liderlik yapar, çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve katkıda bulunur.
8. En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
9. Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10. Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, yaşam boyu öğrenme bilincini geliştirir.
11. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, toplum duyarlılığı kazanır.
Programın Amacı
Doktora programının amacı; öğrencinin Tıbbi Farmakoloji bilim alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.
Programın Eğitim Türü
Tam Zamanlı 1. Öğretim
Doktora Programı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Doktora Derecesi
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Farmakoloji Doktora programı en az sekiz eğitim yarıyılında gerçekleştirilmek üzere planlanmıştır. Program ders dönemi ve tez dönemi olmak üzere en az dört yarıyıldan oluşan iki bölümden oluşmuştur. Öğrenciler ders dönemi içinde zorunlu ve seçmeli dersleri birlikte alacaklardır. Programın ilk iki yarıyıllarındaki dersler öğrenciye alan ile ilgili temel bilgileri verirken üçüncü ve dördüncü yarıyıldaki dersler adaya ileride yönelmek isteyebileceği özel alanlara ait bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmaya yöneliktir. Öğrenciler program içindeki diğer dönemlerden ya da Sağlık Bilimleri Enstitüsü dahilindeki başka programlardan ders alabilir.Ders dönemi içinde adayın 120 AKTS karşılığı ders alması ve bunlardan başarılı olması beklenmektedir. AKTS kredilerinin % 50'si zorunlu derslerden, % 50'si seçmeli derslerden kazanılacaktır. Ders döneminin sonunda adaylar doktora yeterlilik sınavına girip başarılı olmak zorundadır. Tez döneminde adaylar belirlenen tez konusu üzerine, danışmanları nezaretinde, araştırma çalışması yaparlar. Tez dönemi dört yarıyıldan oluşur. Bu dönem sonunda elde edilen veriler tez ve araştırma makalesi haline getirilir ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu'nda belirtilen kurallara göre yazılır. Yeterlilikleri yerine getiren aday tezini alanında yetkin öğretim üyelerinden oluşmuş jüriye karşı savunur. Tez savunmasında başarılı olan adayın doktora eğitimi başarı ile tamamlanmış olur.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
“Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.
İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 8-10’dan ulaşılabilir.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Doktora eğitimini tamamlamış mezunlar ulusal veya uluslararası ilaç firmaları veya laboratuvarlarda Ar-Ge faaliyetlerinde bulunabilir veya üst düzey yönetici olabilirler, ALES ve YDS sınavlarında gerekli puanları aldığı takdirde üniversitelerde akademik kadrolara atanabilirler.
- Düşünme, sorgulama, yaratma ve problem çözme becerilerine sahiptir.
- Farmakoloji lisans becerilerine dayalı alanda, bilgilerin genişletilebilmesi ve derinleştirilebilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
- Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlar, ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırır.
- Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz eder, farmakolojik açıdan değerlendirir.
- Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda bulguları bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırır.
- Deney hayvanları ile ilaç araştırmalarında çalışmanın önemini açıklar.
- Liderlik yapar, çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve katkıda bulunur.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
- Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, yaşam boyu öğrenme bilincini geliştirir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, toplum duyarlılığı kazanır.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
Bilgi | |||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||
Beceriler | |||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||
Yetkinlikler | |||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek