Tıbbi Farmakoloji Yüksek Lisans Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
PY 1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Tıbbi Farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
PY 2 Tıbbi Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir
PY 3 Tıbbi Farmakoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir
PY 4 Tıbbi Farmakoloji alanında karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PY 5 Tıbbi Farmakoloji alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapabilir
PY 6 Tıbbi Farmakoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PY 7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PY 8 Tıbbi Farmakoloji alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PY 9 Tıbbi Farmakoloji alanında strateji, politika ve uygulama planı geliştirir. Elde dilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PY 10 Tıbbi Farmakoloji alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir
Programın Amacı
Bu programa kayıt olan öğrencilere, farmakoloji eğitiminde temel kavramları, araştırma alanlarını, araştırma tekniklerini ve güncel eğitim öğretim uygulamalarını tanıtmak, öğrencilerin farmakoloji alanında ve araştırmacı olarak kendi gelişimlerine katkı sağlayacak bir araştırma projesi yürütmelerine olanak sağlamak ve farmakoloji alanında doktora düzeyinde eğitim almaya hazırlamak üzere yapılandırılmıştır.
Programın Eğitim Türü
Tam Zamanlı 1. Öğretim
Tezli Yüksek Lisans
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin Tıbbi Farmakoloji bilim alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Yüksek Lisans Derecesi/Bilim Uzmanlığı
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Tezli Yüksek Lisans Programı dört yarıyıllık bir eğitim sürecinden oluşur. Birinci ve ikinci yarıyılda öğrenci teorik dersler alır ve bir seminer çalışması yürütür, üçüncü ve dördüncü yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Program, öğrencinin her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en çok altı yarıyılda tamamlanır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
“Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından ilan edilen koşulları sağlayan adaylar kabul edilir.
İlgili bölüme “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” Üçüncü Bölüm, Madde 8-10’dan ulaşılabilir.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Üniversitelerde “Araştırma Görevlisi” veya “Öğretim Görevlisi” olarak çalışabilirler.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Tıbbi Farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
- Tıbbi Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir
- Tıbbi Farmakoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir
- Tıbbi Farmakoloji alanında karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
- Tıbbi Farmakoloji alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapabilir
- Tıbbi Farmakoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
- Tıbbi Farmakoloji alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
- Tıbbi Farmakoloji alanında strateji, politika ve uygulama planı geliştirir. Elde dilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Tıbbi Farmakoloji alanında ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
-Deneysel araştırma planlar, yapar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 | 5 | ||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 | 4 | ||||||||||
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek