Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tıbbi Parazitoloji Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 17.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Tıbbi Parazitoloji Tezli Yüksek Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydedir.

Programın Amacı

Tıbbi Parazitoloji Tezli Yüksek Lisans Programının amacı; öğrencinin Tıbbi Parazitoloji bilim alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Tıbbi Parazitoloji Tezli Yüksek Lisans Programında; adayların tıbbi parazitoloji bilim alanında uluslararası standartlarda yetiştirilmesi, mezunların yine bu alanda genel bir bilgi ve kavrayış edinip; tıbbi parazitoloji alanında kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerinin uygulanması konusunda da deneyim kazanmaları hedeflenmektedir.

Programın Eğitim Türü

Tam Zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere “Bilim Uzmanı“ unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Tezli Yüksek Lisans Programı dört yarıyıllık bir eğitim sürecinden oluşur. En az yedi ders (yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla), bir seminer dersi ve tez çalışmasını; en az 120 AKTS kredi ile en çok altı yarıyılda tamamlayan ve genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan bir öğrenci bitirme tezini başarıyla tamamlaması durumunda mezuniyet için gerekli yeterliliği sağlamış olur. Birinci ve ikinci yarıyılda öğrenci teorik ve uygulama dersleri alır ve bir seminer çalışması yürütür, üçüncü ve dördüncü yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Program, öğrencinin her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en çok altı yarıyılda tamamlanır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi; “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Programa başvuru, kayıt ve yatay geçiş işlemleri hakkında gerekli güncel bilgiler hakkında gerekli güncel bilgiler Sağlık Bilimleri Üniversitesi genel ağ sayfasında yer alan Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde yer almaktadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Tıbbi Parazitoloji Tezli Yüksek Lisans Programını tamamlayan öğrenciler doktora eğitimi ve akademik hayata hazır hale gelmektedirler. Bunun yanı sıra, yüksek lisansını tamamlayan öğrencilerimiz özel laboratuvarlar, özel sektörde AR-GE laboratuvarları ve ilaç endüstrisinin çeşitli alanlarında (kalite kontrol, klinik araştırma vb.) istihdam olanağı bulmaktadırlar. Öğrencilerimizin bir kısmı da kamu ve özel biyoloji alanında çalışma imkânına sahip olmaktadırlar.

Güncelleme : 23.11.2020
  • Temel Parazitoloji alanında güncel bilimsel bilgileri öğrenir, tıbbi Parazitolojide kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik bilgisini kazanır ve uygulama yapabilir.
  • Parazitoloji laboratuvarlarındaki (rutin parazitolojik tanı, immüno-parazitolojik tanı ve moleküler tanı) mesleki riskleri öğrenir ve bu laboratuvarları iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır.
  • Bilimsel bilgi kaynakları (kitap, makale, bilimsel toplantılar, tez ve proje çalışmaları) ve bu kaynaklara erişim yolları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanır.
  • Bilimsel projelerde araştırmacı olarak görev alabilir, grup çalışması deneyimi kazanır ve ihtiyaca yönelik projeler geliştirebilir.
  • Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri-verileri analiz edebilir ve topluluk karşısında etkili iletişim becerilerini kullanarak sunabilme yetisi kazanır.
  • İnsanlar, deney hayvanları ve insan kaynaklı materyaller ile yapılan çalışmalarla ilgili etik konular ve yasal düzenlemeler hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olur.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
1234567
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
5555545
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
55455
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
5
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
454
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
5555555
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
454554
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
54
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
5
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
4
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
4555
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
55455
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
444444
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
544
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
54
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
445
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
4
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
4444
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
5454
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
44333
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
445
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
55
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
5545
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
5554
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5444
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
5454
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
4444
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
5544

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek