Moleküler Patoloji Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
-Moleküler biyoloji ve moleküler genetik alanlarındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir.
-Karsinogenez ve tümör biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir.
-Yaşam bilimleri alanındaki temel teknikleri etkin olarak kullanır.
--Deney tasarlayarak yapar ve sonuçları yorumlar.
-Öğrendiği bilgi ve becerileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
-Kazandığı teorik ve pratik bilgileri analiz eder ve karşılaştığı sorunlara çözüm önerileri getirir.
-Yaşambilimleri alanında ulusal/ uluslararası akademik yayınları ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve etkili olarak kullanır.
-Laboratuvarda çalışma ilkelerini bilir ve biyogüvenlik kurallarını uygular.
-Bağımsız ve/veya grup içinde çalışmalar yürütür ve sorumluluk alır.
-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
Programın Amacı
Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı bünyesinde açılan bu program moleküler patoloji alanında uygulamaya yönelik olarak, karsinogenezdeki genetik süreçleri öğrenerek, patolojik ve genetik prensip ve metodları birleştirerek kullanabilen, bu bilgi ve prensiplerle araştırma projeleri planlayabilen ve uygulayabilen öğrencilerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır.
Programın Eğitim Türü
Tam zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Programı bitirenlere “Bilim Doktoru” ünvanı verilir.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Moleküler Patoloji doktora programının öğretim süresi normal koşullarda dört yıl (sekiz yarıyıl)dır. İlk dört yarıyılda öğrenci teorik dersler alır, iki seminer hazırlar ve son dört yarıyılda tez çalışmasını tamamlar. Doktora programı, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıldır. Derslerin ve tezin değerlendirilmesi, SBÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Patoloji uzmanlığını tamamlamış Tıp doktoru olmak
YDS notu : en az 60 puan (son 2 yıl içinde)
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Mezunlar Sağlık Bakanlığı, Üniversite veya Özel sağlık kurum ve kuruluşları Patoloji bölümlerinin moleküler laboratuvarlarında, ARGE laboratuvarlarında çalışabilirler.
Daha ileri seviye akademik kariyere devam edebilirler.
- Moleküler Patoloji doktora programı temel olarak Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı kapsamında eğitim vermeyi hedeflemektedir.
- Bu programdaki hedef; Moleküler Patoloji alanında sahip olduğu bilgiyi disiplinler arası ilişkileri kavrayıp kullanarak geliştiren ve bu becerisini pratik sağlık uygulamaları ile yaptığı özgün ve bağımsız çalışmalar için kullanabilen bilim insanı eğitilmesidir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||
---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||
Bilgi | ||||
Kuramsal-Olgusal | ||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 | 5 | ||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 | 4 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 | 4 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | ||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | ||||
Beceriler | ||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 | 4 | ||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 | |||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 | |||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | 5 | ||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | ||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 4 | |||
Yetkinlikler | ||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 4 | |||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 | |||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 | 5 | ||
Öğrenme Yetkinliği | ||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 | |||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | ||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 | |||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 | 3 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 | 4 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 4 | |||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | ||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 3 | |||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 4 | |||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek